סיעת הגמלאים חתמה היום אחר הצהריים על הסכם קואליציוני עם קדימה

(עידכון) לסיעה שקמה רק לפני עשר שבועות יהיו 2 שרים לענייני בריאות וענייני גמלאים השרים המיועדים הם רפי איתן ויעקב בניזרי

סיעת הגמלאים חתמה היום אחר הצהריים על הסכם קואליציוני עם קדימה. לסיעה יהיו 2 שרים לענייני בריאות וענייני גמלאים. השרים המיועדים הם רפי איתן ויעקב בניזרי. כמו כן, קיבלה הסיעה את ראשות וועדת העבודה והרווחה והבריאות. בנוסף, קדימה נענתה לשורת תביעות של הסיעה לגבי העלאת קצבאות הזקנה וסל התרופות.

ח"כ איתן ציין, לאחר חתימת ההסכם, שמדובר בהישג חסר תקדים של מפלגה אשר קמה רק לפני 10 שבועות. עד לחתימת ההסכם היו קשיים במשא ומתן כתוצאה מדרישות חדשות אישיות ותקציביות של הגמלאים בעקבות הצלחת העבודה לקבל 7 שרים ו-19 ח"כים.

אולם לבסוף, הגמלאים נסוגו כנראה מהדרישות הנוספות לאחר שקדימה הציעה להם הקמת בלוק בכנסת, כשהגמלאים יוכלו להשתתף בישיבת סיעת קדימה ובקבלת החלטות. הבלוק המשותף מגדיל את כוחה של קדימה ל-36 ח"כים.

גם המשא ומתן עם סיעות החרדים וישראל ביתנו טרם יצא משדה המוקשים. בסיעת ש"ס חזרו ואמרו היום בכנסת, כי "אולמרט לא באמת רוצה אותנו בממשלה כמו שפעל נגדנו לפני 3 שנים". סלע המחלוקת עם ש"ס הם קצבאות הילדים, התיקים, וההתכנסות.

הסיעה תובעת, על פי הנחיית הרב עובדיה יוסף להשיב לפחות חלק מהקצבאות שקוצצו לפני 3 שנים והם אינם מסתפקים בהצעת קדימה להתחייב שלא יהיה קיצוץ נוסף. בסיעה גם חוזרים ודורשים תיקים חברתיים כמו העבודה והרווחה ושיכון בנוסף לתיקי הפנים ושירותי הדת. קדימה מסכימה רק לתיקי התמ"ת, התקשורת ושר נוסף באוצר במקום סגן.

ש"ס גם מתנגדת להצעת קדימה לפיה היא קבעה בקווי היסוד, כי "שטח ישראל שגבולה ייקבע על ידי הממשלה יחייב צמצום שטחי ההתיישבות הישראלית ביהודה ושומרון", כפי שנקבע לפי דרישת העבודה.

נוסח זה עלול להקשות גם על הצטרפות יהדות התורה ובעיקר של ישראל ביתנו. יהדות התורה תובעת התחייבות שלא תהיה חקיקה לטובת פסולי החיתון וכן התחייבות להעברה מסודרת של תקציבי החינוך התורני כחלק מבסיס התקציב. בישראל ביתנו מתעקשים עדיין על תיק ביטחון הפנים לליברמן שקדימה מסרבת לתת נוכח התנגדות היועץ המשפטי לממשלה. ליברמן לא נוטה לקבל תיק כלכלי "תפור" ועומד על קבלת 4 שרים לעומת השלושה שמציעה קדימה.