הירשזון מקבל את האוצר עם קופה מלאה: עודף תקציבי של 7.7 מיליארד ש' בשליש הראשון של 2006

באפריל: הוצאות הממשלה בכל פעולותיה הגיעו ל-18.5 מיליארד שקל; התקבולים ממיסים הסתכמו ב-15.6 מיליארד שקל

באפריל היה לממשלה גירעון תקציבי אפסי בסך של 48 מיליון שקל בלבד, על רקע המשך פעילות המשרדים ללא תקציב מאושר ולפי הוצאה של 1 חלקי 12 בכל חודש.

בשליש הראשון של 2006 ינואר-אפריל היה לממשלה עודף תקציבי חסר תקדים בסך של 7.7 מיליארד שקל, מה שיאפשר לרוה"מ אוהד אולמרט ולשר האוצר החדש אברהם הירשזון לקיים מדיניות תקציב "משוחררת יותר", ולקיים במלואם את כל ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו עם מרכיבי הקואליציה השונים, עד השקל האחרון שהובטח.

סך הוצאות המשרדים באפריל הסתכמו ב-14.6 מיליארד שקל ואילו סך כל הוצאות הממשלה בכל מיגוון פעולותיה הגיעו ל-18.5 מיליארד שקל. מדובר ברמת הוצאות ופעילות נמוכה יחסית, המשקפת את אי היכולת של הממשלה לבצע התקשרויות וחתימה על חוזים חדשים, בגלל אי העברת התקציב בכנסת.

מנגד, סך כל תקבולי הממשלה ממיסים הסתכמו באפריל ב-15.6 מיליארד שקל. בשליש הראשון של 2006 ינואר-אפריל הסתכמו הכנסות הממשלה ממיסים ב-61.5 מיליארד שקל ב-3.5 מיליארד שקל מעל התכנון המקורי, וב-9.5 מיליארד שקל יותר מאשר בחודשים המקבילים ב-2005 ינואר-אפריל. מדבור בזינוק נומינלי בשיעור של 17.7%.

ההכנסות ממיסים ישירים מס הכנסה מקרקעין ובורסה הסתכמו באפריל ב-9.2 מיליארד שקל, לעומת 7 מיליארד שקל אשתקד. בסעיף מיסים ישירים לבדו הכנסות הממשלה בשליש הראשון של השנה גבוהות ב-6.6 מיליארד שקל לעומת אשתקד. ההכנסות ממיסים עקיפים מכס, מע"מ ומיסי קניה הסתכמו באפריל ב-6.1 מיליארד שקל. גם בסעיף זה הכנסות הממשלה גבוהות ב-2.6 מיליארד שקל לעומת אשתקד.