הממשלה החדשה קיבלה את אמון הכנסת; הסתיימה השבעתם של השרים במליאה

(עדכון) - בהצבעת האמון התנגדו 49 ח"כים מסיעות הליכוד, האיחוד הלאומי מפד"ל, ישראל ביתנו, יהדות התורה, מרצ, חד"ש והסיעות הערביות

ממשלת אולמרט קיבלה את אמון הכנסת ברוב של 65 תומכים מסיעות קדימה, העבודה, ש"ס והגימלאים.

זאת מול 49 מתנגדים מסיעות הליכוד, האיחוד הלאומי מפד"ל, ישראל ביתנו, יהדות התורה, מרצ, חד"ש והסיעות הערביות.

אולמרט הודיע בסיום הדיון המדיני כי יפעל כרה"מ לצמצם את מערכת הבחירות הבאה לשבועות ספורים. הוא אמר כי לקראת ממשלה זו נעשה ניסיון חסר תקדים לפני ואחרי הבחירות להציג את סדר היום בקווים חדים וברורים שאי אפשר לברוח מהן גם אם אינם מקובלים על חלק מהמערכת הפוליטית.

הוא הוסיף ואמר כי למרות חוסר היציבות הפוליטית של החודשים האחרונים, הכלכלה המשיכה לצמוח "אבל לא ניתן יהיה להתעלם מהשכבה הרחבה שסובלת ממצוקה רצינית ולכן נתמודד עם הבעיה ונקים לה מסגרת של חמלה ואחריות חברתית".

אולמרט הוסיף ואמר כי אין כאן בעלי מונופול על אהבת הארץ והמדינה ולא ייתכן לקחת את הויכוח המדיני למחוזות קיצוניים, אלא עלינו ללמוד לנהל ויכוחים קשים בלי התרסה והפרת חוק או ערעור לגיטימיות של החוק ומוסדות השלטון.

לפני ההצבעה דחתה היו"ר דליה איציק את בקשת יו"ר סיעת הליכוד ח"כ סער לחייב את שמעון פרס להניח על שולחן הכנסת את ההסכם שלדברי סער נעשה באמצעות עו"ד רם כספי שהבטיח את מקומו של פרס בממשלה.

איציק קיבלה את תגובת השר בראון כי אין הסכם כזה ומדובר בפרסומת של שיחה שיש בה לכל היותר הבטחה פנימית של מפלגה שפרס וכספי לא נטלו בה חלק והיא איננה עונה על ההגדרה שבחוק להסכם לכינון הממשלה.

בין ששת החכ"ים שנעדרו מההצבעה היו: מרינה סולדקין (קדימה) שיצאה מהאולם בטרם ההצבעה במחאה על אי מתן תפקיד בממשלה אחרי שפסקה להיות סגן שר.

נעדרו גם מי שהיה סגן שר הרווחה אברהם רביץ, כנראה מטעמי בריאות, לאחר שלהצגת הממשלה הובא על כסא גלגלים. כמו כן, נעדרה ח"כ קולט אביטל (עבודה) שנמנית על מתנגדי פרץ.

טרם יושבה הבעיה שעוררו סיעות רעם ומרצ בקבות דבריו של יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ ליברמן שקרא במהלך הדיון המדיני לנהוג בחברי הכנסת הערבים שמשתפים פעולה עם הארגונים הפלשתינים כפי שנהגו במשפטי נירנברג במהיגים הנאציים ובמשתפי הפעולה איתם.