יגאל ארנון לא זוכר

גם לעו"ד יגאל ארנון יש חולשות אנושיות: "אני לא זוכר שמות" - כך הודה בסוף השבוע במהלך עדותו במשפט זאבי * ואילו מפכ"ל המשטרה, משה קראדי, יקפץ וירוץ היום - אבל לא אחרי גנבים, אלא ביום ספורט ארצי של המשטרה

יגאל ארנון מודה

* גם ליגאל ארנון יש חולשות אנושיות, כפי שהודה בסוף השבוע בעדותו במשפט זאבי. על אחת מהן העיד בעצמו: "אני לא זוכר שמות". ארנון היפנה את מבטו לספסלים העמוסים של עורכי הדין ואמר: "עורך הדין הראשון שיושב כאן אני לא יודע את שמו, למרות שעבדתי איתו הרבה. את נוית נגב (ממשרד שיינמן - א.ל) אני זוכר. אז מי שיושב לידה הוא בטח ראש המשרד שלה". עורך הדין המדובר, גיורא אדרת, המייצג יחד עם דני שיינמן ונוית נגב את גד זאבי, הגיב בחיוך: "אתה מעליב אותי, אני גיורא אדרת". ארנון: "גיורא! עבדתי עם אבא שלך, הוא היה עו"ד גדול. הנה, את וינרוט אני זוכר, ואת השאר לא. (בפנייה אל התובעות): וגם את השמות שלכן איני זוכר".

חוץ מזה, ארנון לפעמים שכח שהפעם הוא עד ולא עורך דין. התובעת הצעירה מיכל כהן נאלצה לשמוע ממנו יותר מפעם אחת שהיא טועה, אינה מבינה על מה היא מדברת או סתם שואלת שאלות לא רלוונטיות. באחד המקרים אמר ארנון: "אני רוצה לעזור, אבל אני לא מבין מה זה רלוונטי למשפט".

השופט עודד מודריק התערב בחיוך: "אני מבקש מאדוני, כי יכבוש את הרגלו ויזכור שהוא לא נמצא הפעם בכובע של עו"ד אלא בכובע של עד. אף אחד מהצדדים איננו מתנגד לשאלות בטענה שהן אינן רלבנטיות". ארנון נשען לאחור, חייך אף הוא והשיב: "אם הייתי עו"ד, גם אני לא הייתי מתנגד. מצידי, שזה יימשך לעולם, הרי עורכי דין מחייבים לפי שעות", סיכם לקול צחוקם של הנוכחים והבטיח שישתדל להתאפק. לזכותו ייאמר, שמכאן ואילך עמד במילתו.

על עסקיו של גד זאבי באפריקה אמר ארנון: "הוא היה אגדה. הייתי הרבה פעמים באפריקה בשביל חברות שייצגתי וכך אני יודע זאת. כאשר אידי אמין עלה לשלטון באוגנדה, גדי הרכיב תוך לילה אחת שיירה גדולה ויצא לקניה עם כל רכושו, כך שהוא לא הפסיד דבר. הוא נחשב לאחד האנשים החשובים בקניה. למשל: הייתי צריך להגיע לאיזשהו שר בנושא פרויקט בנייה של חברה ישראלית, והוא קישר אותי". (איתמר לוין)

משה קראדי קופץ

* מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, יקפץ וירוץ היום, אבל לא אחרי גנבים, אלא במסגרת יום ספורט ארצי של המשטרה, שיתקיים באצטדיון "הדר יוסף" בת"א. יום הספורט הוא שיאו של המיזם הבריאותי שהוביל המפכ"ל בשנה האחרונה, שעניינו בריאות השוטר. הפעילות הגופנית היא אחד המרכיבים החשובים במיזם זה, יחד עם שיפור התזונה, מניעת עישון וסביבת עבודה נעימה. במשטרה רואים חשיבות רבה בימי הספורט הנערכים מדי שנה, גם כחלק מהעלאת הגיבוש, המורל והלכידות החברתית בקרב השוטרים, שעושים לילות כימים בשמירה על הביטחון. השוטרים יתחרו בעשרה ענפים שונים, כשגולת הכותרת תהיה משחק כדורגל בין סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה לבין הנבחרת שייצגה את ישראל במונדיאל במקסיקו 70'. בסיום, יחלק המפכ"ל גביעים למנצחים השונים. (נועם שרביט)