קרטל הירקות הקפואים: רשות ההגבלים הגיעה להסדר טיעון עם מרבית הנאשמים

במסגרת העיסקה הטיל כבר ביהמ"ש המחוזי בי-ם קנס של 400 אלף שקל על ויטה פרי הגליל וקנס של 325 אלף שקל על מילוטל

רשות ההגבלים העיסקיים הגיעה להסדר טיעון עם מרבית הנאשמים בפרשת קרטל הירקות הקפואים. במסגרת העיסקה, הטיל כבר בית המשפט המחוזי בירושלים קנס בגובה 400 אלף שקל על חברת ויטה פרי הגליל וקנס של 325 אלף שקל על חברת מילוטל.

כתב האישום מתייחס לקרטל בתחום הירקות הקפואים במהלך שנות ה-90, שבו לקחו חלק מספר יצרנים ומשווקים של ירקות קפואים, באמצעות תיאום מחירים וחלוקת לקוחות. בין הנאשמים: כור תעשיות; אבי מרגלית, לשעבר מנכ"ל כור אגרו; מנחם רייניץ, שהחליף את מרגלית בתפקידו; דב ורוצלבסקי, לשעבר סמנכ"ל שיווק של כור אגרו; סנפרוסט ; אהרון לימור, לשעבר מנכ"ל סנפרוסט, שעיה טנצר, לשעבר בעלים ומנכ"ל פוד קלאב; ומאיר פרץ, לשעבר מנהל מכירות של פוד קלאב.

לפני יומיים הודו כל הנאשמים הללו בכך שהשתתפו בקרטל. מרבית הנאשמים הודו באשמה, ואולם חלקם - כך אבי מרגלית וכך סנפרוסט ולימור, הודו בעובדות, אך לא הודו באשמה. בדיונים קודמים הודו מילוטל ומנכ"לה לשעבר, משה ברושי, וכן ויטה פרי הגליל, שהיתה חברה בת של כור תעשיות. ב-1 במאי גזר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, נועם סולברג את עונשיהם של מילוטל וויטה פרי הגליל.

בשלב זה נותר אחד מהנאשמים, שלא הצטרף להסדר הטיעון וינהל את התיק, נמרוד בן ארי, שהיה מנכ"ל ויטה פרי הגליל. רשות ההגבלים ציינה: "תיק הירקות הקפואים מהווה נדבך חשוב במערך האכיפה הפלילית של חוק ההגבלים העיסקיים, נגד קרטלים קשים הפוגעים בצרכן ובמשק".

הסניגורים בתיק הם עוה"ד יוסי לוי, ז'ק חן, ניב זגלר ושמעון דולן.