יוסי מימן ואמפל פורשים מהמכרז לרכישת בית הזיקוק באשדוד

זאת משיקולים עיסקיים * כעת נשארו 5 מתמודדים במכרז: דלק שבשליטת יצחק תשובה, פז שבשליטת צדיק בינו, דור-אלון, רוזנסט, מפל וסונול

יוסי מימן פורש מהמכרז לרכישת בית הזיקוק באשדוד. כך נודע ל"גלובס". קבוצת אמפל שבשליטתו של מימן הודיעה היום (ה') לרשות החברות הממשלתיות על החלטתה לפרוש מהמכרז משיקולים עיסקיים.

התמודדותה של אמפל במכרז דרשה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בשל מעורבותו של מימן בעיסקי הגז הטבעי ורצונו להיכנס לתחום זיקוק ושיווק מוצרי נפט.

פרישתה של אמפל משאירה את מספר המתמודדים על המכרז ל-5 : דלק שבשליטת יצחק תשובה, פז שבשליטת צדיק בינו, דור-אלון , רוזנסט, מפל וסונול. ההערכות הן כי בסופו של דבר גם סונול לא תתמודד במכרז ותפרוש בשלב ההצעות הכספיות. בכל מקרה המדינה צפויה להודיע כי במקרה של מציע יחיד יבוטל המכרז.

המכרז למכירת בז"ן אשדוד החל בחודש פברואר. כיום נמצא המכרז בשלבים מתקדמים לאחר שהקבוצות המתמודדות סיימו סיבוב ראשון בחדרי המידע וכיום משלימות את הסיבוב השני. הגשת ההצעות צפויה לחודש יוני.

מאמפל נמסר בתגובה: "אמפל, בתשובתה לרשות החברות, ציינה כי למרות שהיא משוכנעת שאין כל ניגוד עניינים משמעותי בין האחזקות באי.אם.גי בפרויקט הגז הטבעי לבין התמודדות על בז"ן אשדוד - הרי שמיזם הגז הטבעי חשוב לחברה יותר מאחזקה אפשרית של בית הזיקוק באשדוד. אמפל החליטה לוותר על ההתמודדות באשדוד".

כזכור, רשות החברות הממשלתית הודיעה לאמפל כי הממונה על ההגבלים העסקיים רואה פוטנציאל לניגוד עניינים בקבוצה עם התמודדותה על רכישת בית הזיקוק באשדוד. ההערכות היו כי מימן יאלץ לוותר על חלק מאחזקותיו באי.אם.גי. על רקע סוגייה זו הוחלט בחברה לפרוש מהמכרז.