אאורה ממשיכה להרחיב עסקי הייזום בישראל: מנהלת מו"מ בנוגע לכניסה ל-6 פרוייקטים בהיקף של 170 יח"ד

תרכז את הפעילות בישראל בחברת בת - אאורה יזום נדל"ן

חברת אאורה השקעות ממשיכה להרחיב את פעילותה בשוק הנדל"ן הישראלי, במקביל להמשך ההשקעות שהיא מבצעת ברומניה. אאורה חתמה על הסכם לפיו תשתתף בעסקה לרכישת קרקע בשטח כולל של כ-7,600 מ"ר במזכרת-בתיה.

הקרקע מיועדת לחלוקה ל-24 מגרשים בני כ-250 מ"ר כל אחד, והחברה צופה כי בשורה התחתונה הרווח יניב לה רווח בסך של כ-500 אלף שקל. היקף ההשקעה הכולל בעסקה נאמד בכ-4.5 מיליון שקל וחברת אאורה תעמיד למימון הפרויקט רבע מהסכום.

העיסקה במזכרת בתיה מתווספת לחמישה פרויקטים יזמיים קיימים, אליהם הצטרפה אאורה, בישובים: תלמי מנשה, תל-אביב (פרויקט מגורים בן 70 יחידות בסמוך לתיאטרון "הבימה"), באר שבע ואילת. היקף הפרויקטים הכולל בהם מעורבת אאורה עד כה מגיע לכ-400 יחידות דיור.

בנוסף, מנהלת אאורה מו"מ בנוגע לכניסה ל-6 פרויקטים נוספים, בהיקף כולל של כ-170 יחידות דיור בשוק הישראלי, כשההערכות החברה היא שהמשאות והמתנים יסתיימו בחתימת הסכמים מחייבים.

בעקבות הגידול בהיקף ההשקעות בפעילות הייזום בשוק הישראלי, החליטה הנהלת אאורה לרכז את הפעילות בחברת הבת, מ.צ.ר מו"מ ציוד רפואי, שתשנה את שמה בעקבות זאת לאאורה יזום נדל"ן (ישראל).

יו"ר אאורה, יוסף צליח, אמר היום, כי "אאורה ממשיכה לפעול לפי האסטרטגיה ובהתאם ליעדים שהציבה לעצמה לאיתור קרקעות וכניסה לשותפות בפרויקטים לבנייה למגורים בישראל, אני מאמין כי עד סוף שנת 2006 יגדל משמעותית מספר הפרויקטים בהם שותפה אאורה. במקביל פועלת החברה להרחבת השקעותיה בייזום והקמה של מרכזים מסחריים ברומניה".

הפעילות של אאורה בשוק הישראלי מתבצעת על פי מודל עסקי ייחודי, לפיו אאורה מצטרפת ליזם מנהל ומשתתפת בהעמדת ערבויות של כשני שלישים מההון העצמי הנדרש, העומד על כ-25-30% מעלות הפרויקט. בנוסף להעמדת הערבויות, מסייעת החברה ליזם בצד המקצועי. ההחזר הכספי לחברה בנוי מחלק מרווחי הפרויקט, עם מינימום של אחוזי ריבית קבועים לאורך ימי הפרויקט.