העליון שוב קיבל את עמדת אלי אוזן: יוכל להתגונן נגד תביעת המזרחי

זאת לאחר שבחודש שעבר קיבל ביהמ"ש העליון בקשה של אוזן לאפשר לו להתגונן כנגד תביעה של בנק אגוד בסכום של כ-5 מיליון שקל

בית המשפט העליון קיבל ערב החג ערעור של אלי אוזן והורה לבית המשפט המחוזי בתל אביב לאפשר לו להתגונן כנגד תביעה של בנק המזרחי לתשלום של כ-2.5 מיליון שקל.

זוהי הפעם השנייה במהלך החודש שמתקבל ערעור של אוזן בעניין האפשרות להתגונן כנגד תביעה. בתחילת החודש שעבר קיבל בית המשפט העליון בקשה של אוזן לאפשר לו להתגונן כנגד תביעה של בנק אגוד בסכום של כ-5 מיליון שקלים.

אוזן היה בעל השליטה בחברת נוגה אלקטרמכניקה ושימש בה דירקטור ומנכ"ל. בשני המקרים הוא חתם ערבויות לטובת הבנקים. בשני המקרים התביעה שהגיש הבנק, בסדר דין מקוצר, הסתמכה על הערבויות האמורות. אוזן ביקש באמצעות עוה"ד שמוליק קסוטו ושרון סחאי לקבל רשות להתגונן כנגד התביעות. בית המשפט המחוזי קבע בשני המקרים כי הגנתו היא "הגנת בדים", חסרת ביסוס וחסרת שחר ולאור האמור הוא חויב בתשלום.

בעניין תביעת בנק המזרחי, טען אוזן כי כחודשיים לאחר חתימת הערבות מכר את מניותיו בחברה, וכי הדבר נעשה בתיאום עם הבנק שהסכים לשחרר אותו מערבותו. לטענתו, פקיד בבנק אישר לו בנוכחות שישה אנשים כי הוא פטור מערבות. שופטי העליון, אשר גרוניס, מרים נאור ואסתר חיות קבעו כי טענה זו לא נפתרה ואין לומר לגביה כי היא טענת בדים.

בעקבות פסק הדין אמר אוזן כי המגמה בבתי המשפט כלפיו משתנה והוא מאמין שהצדק ייצא לאור גם בהליכים המתקיימים בבתי המשפט המחוזיים.

את בנק המזרחי ייצגה עו"ד מרים זפט ואת בנק איגוד אורי גאון וענת לנדור. (ע.א 779/05).