צביקה פיק לביהמ"ש: איני חייב כסף למעבד הנוסף של השיר "דיווה"

הגיש הודעת צד ג' נגד אקו"ם בסכסוך עם המוזיקאי אלון לוין * מבקש לקבוע כי אם יחוייב בתשלומים כלשהם ללוין - תחוייב אקו"ם לשלמם לו

צביקה פיק הגיש היום (ב') לבית המשפט המחוזי בת"א הודעת צד ג' נגד אקו"ם בסכסוך בינו לבין המוזיקאי אלון לוין בנוגע לזכויות העיבוד בשיר "דיווה" שזכה בתחרות האירוויזיון בשנת 1998. פיק מבקש, באמצעות בא כוחו עו"ד יוסי כהן, לקבוע כי אם הוא יחוייב בתשלום סכומים כלשהם ללוין, תחוייב אקו"ם לשלמם לו.

בדצמבר 2004 הגיש לוין תביעה נגד פיק בסך מיליון שקל בטענה כי נושל לחלוטין על ידי פיק מזכויות העיבוד בשיר דיווה וכי פיק הפר את זכויותיו ביצירתו והתעשר על חשבונו שלא כדין. על פי כתב התביעה, בינואר 2000 ניתן פסק בוררות על ידי ועדת הבוררות של אקו"ם ובה נקבע כי לוין הוא בעל מחצית מזכויות העיבוד בגרסת השיר דיווה.

פיק טען בכתב ההגנה, כי מדובר בתביעת סרק חסרת בסיס משפטי ועובדתי, שכל מטרתה להלך עליו אימים ולאלצו לשלם ללוין סכומים שאינו חב בהם.

לדביר פיק, בהתאם להחלטת ועדת הבוררות נרשם לוין כמעבד נוסף בגרסת השיר דיווה כפי שבוצע באירוויזיון ב-1998, כאשר חלקו בגרסה זו נקבע ל-6.25%, ובהתאם לכך הועברו אליו כל התמלוגים עבור חלקו זה.

בהודעה לצד ג' טוען פיק כי הוא המחה את כל זכויותיו לקבלת התמלוגים לאקו"ם, וחרף פסק הבוררות הגיש נגדו לוין את התביעה בה הוא טוען כי הוא לא העביר לו את התמלוגים הנוגעים לשיר דיווה. פיק טוען כי זכויותיו המצומצמות של לוין כנגדו מוצו כולן הוא אינו אמור לדאוג ליישום זכויותיו ואינו אחראי לכך ועל לוין להפנות את תביעתו לאקו"ם ולא אליו.

לדברי פיק, למיטב ידיעתו הסכומים שקיבל לוין מאקו"ם עולים בהרבה על הסכומים הנטענים בתביעה, ואם אקו"ם לא שילמה ללוין את הסכומים המגיעים לו מוטלת עליה לשלמם ולא עליו. (ת.א 2671/01).