עו"ד ברנדויין, בן הזוג של בתו של סטף ורטהיימר, עוזב את תחום המשפט לטובת עולם העסקים

זמן קצר לאחר עיסקת ישקר-באפט, עו"ד דרור ברנדויין, מעורכי הדין המובילים בשוק ההון, מפתיע ומסיר את הגלימה. "אממש את הידע והניסיון שצברתי לעשייה עיסקית בינלאומית"

עו"ד דרור ברנדויין, אחד מארבעה השותפים הבכירים במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדויין ושות', עוזב את עולם המשפט ופורש לעולם העסקים. כך נודע ל"גלובס". ברנדויין, הנחשב לאחד מעורכי הדין המובילים בארץ בשוק ההון ובתחום המיזוגים והרכישות, שינויי מבנה ודיני חברות, ימשיך לשמש כיועץ לפירמה. עוד נודע, כי מי שמצטרף כשותף למשרד מיתר, ויהיה האחראי על תחום שוק ההון הישראלי, הוא עו"ד נועם שרון, שהיה שותף במשרד שניצר, גוטליב, שרון.

במשרדו של ברנדויין, בן-זוגה של רותי פיק-ורטהיימר (בתו של התעשיין סטף ורטהיימר), אישרו את הידיעה. ברנדויין עצמו סירב להתראיין, והסתפק במסירת הודעה קצרה: "בפעילותי כעורך דין מסחרי, מימשתי אתגרים ושאיפות שהם בפיסגת העשייה בתחום. בחודשיים האחרונים, עסקתי בהשקעתה של משפחת סמפורנה בהראל השקעות, בעיסקת באפט-ורטהיימר, ברכישת קרנות נאמנות וקופות גמל ע"י קבוצת הראל השקעות מבנק לאומי, במיזוגים כדוגמת המיזוג שבין גן שמואל מזון וגניר, המיזוג שבין תים ומלם, מיזוג בנק העצמאות עם הבנק הבינלאומי, ובגיוסי הון ייחודיים ורבי היקף (כ-5 מיליארד דולר בשנה האחרונה)".

"זו היתה הכנה מושלמת לפרק החדש שאפתח עתה", מוסיף ברנדויין, "ובו אממש את הידע והניסיון שצברתי לעשייה עיסקית בינלאומית. אני פורש מהשותפות בתחושת סיפוק עצומה על ההישגים שאליהם הגיעה השותפות, ואליהם הגעתי במסגרתה. זה היה פרק מרתק ומאתגר של חיי המקצועיים".

לא שיתף בהתלבטויות

במשרד מיתר קיבלו את ההודעה של ברנדויין בהפתעה יחסית. מצד אחד, הוא לא שיתף אותם בהתלבטויות ובתהליך קבלתה, ולא שידר "סימנים מוקדמים", אבל מנגד איש מהם לא באמת היה מופתע. "מבחינת ההתמחות המשפטית שלו", אומרים במשרד, "הוא תמיד התחכך ליד מיזמים, מימון, פרוייקטים וכו'. הוא הרגיש שכבר רכש את כל הכישורים והמיומנויות, שהעמידו אותו בנקודת זינוק טובה לעשות בעצמו את העסקים ולא רק לשמש כיועץ משפטי לצד אנשי העסקים".

"דרור", הם מוסיפים, "אינו הראשון שעושה את הצעד הזה, אבל הוא הטוב שבהם. הוא הגיע להצלחות רבות בעריכת דין, אבל קיבל את ההחלטה לעבור לעשייה עיסקית. אפשר להניח שהקשר עם משפחת ורטהיימר לא הפריע לו לעשות את זה. אמנם לא היה לנו מידע מוקדם על החלטתו", אומרים במיתר, "אבל אדם אינטליגנט צריך להבין שמי שהוא חלק ממשפחה בעלת הון בהיקפים כאלה, שוקל את זה תמיד. זו משפחה שמרוויחה ביום מה שדרור הרוויח בעריכת דין במשך שנה".

אפילו ד"ר ישראל (רלי) לשם, שהיה שותפו של ברנדויין ב-18 השנים האחרונות, היה מופתע מהחלטתו. "דרור ואני הלכנו כברת דרך ארוכה ביחד, שתמיד התאפיינה בהבנה הדדית, הסכמה מקצועית, אמון וידידות אמת, הוא אומר ל"גלובס". "מטבע הדברים, הצטערתי על החלטתו לפרוש לעסקים, אבל אני מבין את ההחלטה וכולנו מאחלים לו הצלחה. אני שמח על שדרור ישמש כיועץ לשותפות ויוכל לתרום לה גם בעתיד ממומחיותו וניסיונו".

דרור, הוא מוסיף, "היה שותף נפלא ואני מאחל שותף כזה לכל עו"ד. ברמה המקצועית שלו, ביושרה ובמקצועיות שלו, הוא תרם תרומה עצומה לדפוסי העבודה במשרד. לא נתקלתי בהרבה עורכי דין אחרים שהיתה להם את האפשרות לתרום תרומה כה חשובה למשרד גדול".

ברנדויין החל את דרכו המקצועית כמתמחה ועורך דין שכיר במשרד צדוק, ברזל, שטריקס, אדליסט, סלע ושות'. אחרי כשנתיים, פרש עם ברזל למשרד ברזל ושות', שם היה שותף בשנים 87'-90'. את שלוש השנים הבאות העביר כשותף במשרד ליפא מאיר, לשם ושות', בו היו ד"ר ליפא מאיר וד"ר רלי לשם השותפים הבכירים.

בשנת 94' החליטו לשם וברנדויין לפרוש לטובת משרד עצמאי שהקימו, והחזיק מעמד כעשור, עד שהתמזג עם משרד מיתר, ליקוורניק, גבע ושות', במיזוג שהיה אז הגדול ביותר שנרשם בקרב משרדי עורכי הדין. המיזוג בין המשרדים נעשה על בסיס שווה, על אף שמשרד מיתר מנה 37 עורכי דין, ואילו במשרדם של לשם וברנדויין הועסקו 23 עורכי דין. כיום צמח מספר עורכי הדין במשרד החמישי בגודלו בארץ לכ-80 ובהם 20 שותפים. במשרד מתגאים בכך, שהצוות המוביל הוא הצעיר מבין חמשת המשרדים הגדולים.

משרד מיתר מתמחה במיזוגים ורכישות, שוק ההון בישראל ובחו"ל, היי-טק, עיסקאות מסחריות וליטיגציה מסחרית. עם לקוחותיו נמנים חברת אמדוקס, מכתשים-אגן, קבוצת פישמן, קבוצת הראל ביטוח, בתי זיקוק לנפט, גזית-גלוב, אמ-סיסטמס, אקסלנס, מדינול, חברת התרופות מרק, דפי זהב, קבוצת עורק, אקספנד, בבילון, לוסנט, אפלייד מטריאלס, בנקים זרים להשקעות, כולל להמן ברדרס, בנק אוף אמריקה ומריל לינץ'.

כאמור, מי שאמור לתפוס את מקומו של ברנדויין, לפחות מבחינת תחומי האחריות, הוא עו"ד נועם שרון (41), המגיע ממשרד שניצר, גוטליב, שרון, המתמחה בשוק ההון ומבצע תשקיפים (23 בשנת 2005) וגיוסי הון רבים. "דרור משאיר פה נעליים גדולות", אומר רלי לשם. "אנו מקווים שנועם, שיש לו את היכולות והניסיון, יצליח לגדול לנעליים האלה. המטרה היא שהוא ימשיך לקדם ולפתח את תחום ניירות הערך וההנפקות שדרור יצר, בעזרת הצוות הנפלא שיש פה". השותף הבכיר דן גבע מוסיף, ש"שרון הוא עו"ד מוערך ומנוסה ביותר בתחום ניירות הערך, ובמסגרת המשרד הוא יוביל את תחום שוק ההון הישראלי, שבו רכש המשרד ניסיון וידע מעמיקים ורחבים".

הצעה קוסמת

שרון החל את דרכו כמתמחה במשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', אך את רוב שנותיו עשה במשרד שניצר, שם עבד כשכיר ואחר כך כשותף זוטר. בהמשך, פרש לטובת הקמת משרד עצמאי, וכעבור כחמש שנים חזר למשרד, הפעם כשותף בכיר יותר.

משרד שניצר מונה כיום כ-17 עורכי דין, והשותפים האחרים בו הם עוה"ד יואב שניצר, דוד גוטליב, דפנה זוסמן-שניצר ודפנה זינגר. המשרד עוסק בעיסקאות מסחריות בדגש על תחום הנדל"ן הייזומי ועיסקאות בינלאומיות. רוב לקוחות המשרד הוא חברות ציבוריות, שלחלקן עושים את כל העבודה המסחרית ואת חלקן מייצגים רק בתחום שוק ההון (מזכירות חברה, דיווחים מיידיים, ייעוץ לדירקטוריון, ליווי האורגנים וגיוסי כספים והנפקות), ובהן ליפמן הנדסה אלקטרונית, מבטח-שמיר, מגור, נחושתן, פרופיט, נתנאל גרופ, דנאל ועוד.

שרון הודיע לשותפים במשרד על עזיבתו רק לפני מספר ימים, והם הבינו כי הוא קיבל "הצעה קוסמת מבחינת תועלת אישית וכלכלית". שיתוף הפעולה המקצועי בינו לבין המשרד צפוי להימשך עוד זמן קצר. במשרד אומרים, כי בכוונתם "להמשיך בפעילות שוק ההון, בניצוחו של עו"ד דוד גוטליב, שעושה עשרות תשקיפים בעזרת הצוות המיומן של המשרד".