בכירים בחברת השמירה תמנון נעצרו בחשד ששילמו לעובדים בשחור והפיצו חשבוניות פיקטיביות

המעצרים נערכו בתום חקירה סמויה, לאחר שהביטוח הלאומי חשד כי כמה עשרות עובדים בחברה מצהירים כי הם מובטלים

חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית של המשטרה עצרו היום לחקירה שלושה בכירים בחברת "תמנון שירותי מיגון, אבטחה וכוח אדם", בחשד שביצעו עבירות הונאה ומס, בהיקף של מיליוני שקלים.

הפשיטה נערכה בתום חודשים של חקירה סמויה שערכו המשטרה, חוקרי מע"מ ת"א והיחידה למודיעין שטח ברשות המיסים והביטוח הלאומי.

תחילתה של הפרשה בחקירה סמויה שערך הביטוח הלאומי, המנהל מעקב אחרי מקבלי קצבאות האבטלה. במוסד חשדו, כי כמה עשרות עובדים מצהירים כי הם מובטלים, אך בפועל עובדים בחברת השמירה תמנון.

כשבדקו מי משלם עבורם את דמי הביטוח הלאומי התברר, כי אותם "מובטלים" עובדים ב"שחור" ואינם מקבלים כלל תלוש משכורת. החקירה הועברה למשטרה, שגילתה כי בכירי החברה נוהגים לשלם לרבים מעובדיהם בשחור ומוציאים חשבוניות פיקטיביות, דרכן קיבלו החזרי מס מהרשויות.

על-פי החשד, מנהלי החברה הם שיזמו את הנוהל ושכנעו את העובדים לשתף עימם פעולה. הבוקר פשטו חוקרי הצוות המשותף על משרדיהם ובתיהם של בעלי החברה ומנהלה, סגנו ועובד בכיר נוסף שהיה אחראי על הפצת החשבוניות הפיקטיביות.

החוקרים אספו משם מוצגים רבים, שלטענת המשטרה קושרים את החשודים לעבירות. במשטרה מעריכים, שעובדי החברה שהגישו הצהרות כוזבות לביטוח הלאומי צפויים להיחקר אף הם, ותיבחן האפשרות לחייבם להחזיר למדינה את הכספים שקיבלו במירמה.

חברת תמנון שירותי מיגון, אבטחה וכוח אדם, שנוסדה ב-1988, היא חלק מקבוצת תמנון, העוסקת בשמירה, אבטחה וייעוץ ביטחוני, מוקד תגובות והתקנת מערכות מיגון, מיון והשמת כוח-אדם, ניקיון ותחזוקת מבנים ופרוייקטים ושידרוג תחנות דלק.