בוימלגרין מחליף את לב לבייב? משתף פעולה עם נוחי דנקנר בהודו

בוימלגרין קנה מדנקנר את אזורים; היחסים בין לבייב ובוימלגרין התקררו והם החליטו לסיים אותם

האם איל הנדל"ן שעיה בוימלגרין מחליף את לב לבייב בנוחי דנקנר? ל"גלובס" נודע, כי בימים אלו מתנהלים מגעים בין בוימלגרין לדנקנר ונבחנות מספר השקעות משותפות בהודו. מנכ"ל אזורים , דוד לב (לבקו) צפוי לבקר בימים הקרובים בהודו לאחר שביקר בה מספר פעמים לאחרונה.

ההצעה לשיתוף הפעולה הגיעה ככל הנראה מצידו של נוחי דנקנר, שהתרשם מבוימלגרין בעת מכירת אזורים לידיו. בוימלגרין רכש לאחרונה את חברת אזורים לפי שווי של 500 מיליון דולר מתוך אמונה בשוק המגורים בישראל.

עד לא מזמן היה בוימלגרין שותפו הקרוב של לב לבייב בעל השליטה באפריקה-ישראל . לשניים פרויקטים משותפים במנהטן, מיאמי פלורידה ולאס-וואגס. לאחרונה עלתה מערכת היחסים בין השניים על שרטון והם קיבלו החלטה עקרונית לסיים את שיתוף הפעולה ביניהם.

לאחרונה מכרו לבייב ובוימלגרין שלושה מתחמים גדולים במיאמי תמורת 89 מיליון דולר, זאת לאחר תקופה ממושכת של יובש במכירת הדירות. גורמים המקורבים לשתי החברות מספרים שהמצב העגום במיאמי היווה את אחת הסיבות לפרישתו של מנכ"ל אפריקה-ישראל, פיני כהן, ובתוך כך לסיום הקשרים העסקיים בין לבייב ובוימלגרין.

שוק הנדל"ן האמריקני ובייחוד זה המיועד למגורי נופש, נסוג בתקופה האחרונה מהפסגה אליה הגיע בשנים האחרונות. פרויקטים רבים מוצעים למכירה במחירים נמוכים בשל היצע רב לעומת ביקוש נמוך.

לעומת זאת הודו, נחשבת ל"דבר הבא" וחברות ישראליות רבות פוזלות לשוק הנדל"ן ההודי ומסמנות אותה כאפיק ההשקעה הבא, אחרי מזרח אירופה.

"ביג מרכזים מסחריים", בבעלות יהודה ורוני נפתלי ומיקו גילת, הקימה חברה הודית בשם "ביג הודו", יחד עם שותף מקומי (40%). החברה רכשה שני מגרשים בני שני דונמים כל אחד, והיא מתכוונת להקים עליהם מרכזים מסחריים, בהשקעה של 40 מיליון דולר.

גם מוטי זיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה , הצהיר בתחילת השנה על כוונתו להשקיע בהודו. אלביט הדמיה מתעתדת להקים בהודו שלושה מרכזים מסחריים, ולהפוך אותה למרכיב מהותי בנכסי הנדל"ן שלה.

"הודו מזכירה כיום את שוק הנדל"ן במזרח אירופה לפני עשר שנים, שם צברה אלביט הדמיה ניסיון רב, ולכן היא רואה הזדמנויות השקעה מצוינות", אמרו בחברה.

שחקן נוסף הוא נתן חץ, בעל השליטה באלוני-חץ, שהודיעה לאחרונה על כוונתה להשקיע בהודו 100 מיליון דולר.