החברה קדישא מבקשת צו האוסר על תושב בני-ברק להתקרב לבתי העלמין

טוענת כי זאב ויינר מתחזה לעובד מטעם החברה, מטריד ללא הרף את באי בתי העלמין ומנסה לגבות מהם כספים

החברה קדישא מבקשת מבית המשפט המחוזי בת"א להוציא צו האוסר על זאב ויינר מבני-ברק מלהתקרב לתחומי בתי העלמין שאותם היא מפעילה: יפו, טרומפלדור, נחלת יצחק, קריית שאול, חולון וירקון.

בפנייה לבית המשפט נאמר, כי ויינר מטריד ללא הרף את באי בתי העלמין, ומזה זמן רב הוא נוהג להופיע בבתי העלמין להתחזות בפני באי בתי העלמין לעובד מטעם החברה הקדישא, תוך שהוא בודה סיפורים שלא היו ולא נבראו, זאת במטרה לקבל כספים מבאי בתי העלמין, בהם משפחות הבאות ללוות את יקיריהן בדרכם האחרונה, תוך שהוא מפזר הבטחות שווא כי הוא "יארגן להן צוות לביצוע הלוויה".

עוד נאמר בפנייה לבית המשפט, כי ויינר מוסר לבאי בתי העלמין פתקים עליהם רשומות ברכות למיניהן, מתפלל עבורן ודורש תשלום בעבור מעשיו אלו. במידה שבאי בתי העלמין מסרבים להצעותיו האמורות - הוא נוהג לנקוט במסכת הטרדות הכוללת צעקות, גידופים ואיומים, הפוגעים בבאי בתי העלמין בשעתם הקשה.

כמו כן, נטען, ויינר נוהג לדבר בקול רם בשעת הלוויות המתקיימות באולמות ההספדים, תוך שהוא מפריע לטקסי הלוויה, לאבלים ולעובדי החברה קדישא, נוהג את רכבו בניגוד לחוקי התנועה תוך סיכון חייהם של באי בית העלמין והנוהגים בכביש, ובמקרים אחרים אף תקף את עובדי החברה הקדישא וגרם לחבלות בגופם. במקרים נוספים הוא מפריע גם למהלך האזכרות הנערכות ליד קברי המשפחה לחברה הקדישא.

ידוע כי כנגד ויינר הוגשו מספר תלונות למשטרה בגין הטרדותיו ובשל גניבת כספים. צו המניעה, נטען, מבוקש כדי לאפשר לחברה הקדישא להפעיל את בתי העלמין באופן הולם למען הציבור כולו, כראוי למקום רגיש. (ה"פ 757/06).