מזוז הטיל וטו על השתתפות רוסנפט במכרז על בז"ן אשדוד: פוגעת באינטרסים הביטחוניים של ישראל

בעקבות ההחלטה הודיעה רשות החברות לקבוצת ביאנקה, בה שותפה גם מפל, כי היא פסולה במכרז * גורמים בממשלה: "החלטה חצי גזענית"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, פסל את התמודדותה של קבוצת ביאנקה במכרז למכירת בית הזיקוק באשדוד. במכתב ששיגר מזוז למנהל רשות החברות הממשלתיות, אייל גבאי, הוא מודיע כי מכירת בז"ן לקבוצת ביאנקה, שותפות בין חברת האנרגיה הרוסית רוסנפט וקבוצת מפל (מנופים פיננסיים לישראל ), אינה מתיישבת עם שמירה על האינטרסים הבטחוניים והציבוריים של המדינה.

על רקע גיבוש עמדת היועץ המשפטי ביקשה קבוצת ביאנקה לאפשר לה לפרוש מהמכרז ולא לקבל הודעה על פסילתה.

גורמים בממשלה אמרו היום, כי התנהלותה של המדינה בהליך הפרטת בז"ן דומה ל"רץ מרתון עם משקולות ברזל על רגליו. המדינה קושרת לעצמה את הרגליים ומסכלת השתתפותם של גורמים שונים מסיבות שונות. המדינה היא זו שמכשילה לעצמה את הסיכויים לסיים את ההליך למכירת בז"ן אשדוד בהצלחה".

אותם גורמים הוסיפו, כי ישנו חשש שהחלטה זו של היועץ המשפטי לממשלה, שכונתה הבוקר "החלטה חצי גזענית", תפגע גם בהשתתפותם של משקיעים זרים בינלאומיים בהנפקה המתוכננת של בז"ן חיפה.

יצוין, כי החלטת היועץ המשפטי לממשלה היא החלטה צפויה. עם הודעת רוסנפט על כוונתה להתמודד, החלו מיד להישמע עמדות נחרצות המתכוונות לפסול את הקבוצה משיקולים בטחוניים.

רשות החברות מסרה הבוקר בתגובה, כי היועץ המשפטי לממשלה שריכז את עבודת גורמי אכיפת החוק ומערכת הבטחון, הורה אתמול לרשות החברות להפסיק את השתתפות קבוצת ביאנקה בהליך למכירת בית הזיקוק באשדוד. רשות החברות הודיעה על כך אתמול בערב לקבוצה.