זיו-האפט מבצע מיזוג נוסף בדרך למקום השני בדירוג ענף רו"ח בישראל

משתלט על משרד ברניר המתמחה במתן שירותים לרשויות המקומיות * מספר עובדי המשרד עולה ל-800

משרד רואי החשבון זיו-האפט מבצע מיזוג נוסף ומזנק למקום השני בדירוג הענף בישראל. זיו-האפט הודיע היום (ה'), כי הוא משתלט על משרד ברניר המתמחה במתן שירותים לרשויות המקומיות, ומספר עובדיו עולה מ-600 ל-800.

מתחילת שנות ה-90 ביצע משרד זיו-האפט קרוב לעשרה מיזוגים ורכישות. הבולטים שבהם היו עם משרד מרון-סובל-שור, משרד ויטקובסקי ומשרד האפט. השבוע מונה דני מרגלית לשותף המנהל של המשרד, במקומו של המייסד שלמה זיו שעבר למלא את תפקיד היו"ר.

משרד ברניר הוקם בידי אורי ברניר, וכיום עומדים בראשו נחום מידד וצדוק הלוי. הוא המוביל בארץ בהענקת שירותים מקצועיים לגופים מוניציפליים בתחומי החשבונאות, הנהלת החשבונות, הייעוץ והכלכלה.

משרד ברניר אינו משרד רואי חשבון בהגדרתו המקובלת, ולכן אינו מדורג בין המשרדים הגדולים בארץ. ברניר מתמקד במתן שירותים נלווים, וממלא פונקציות דומות לאלו שממלאות חברות-בנות או מחלקות מתמחות במשרדי ראיית החשבון.

המיזוג מתבצע כאמור בדרך של השתלטות זיו-האפט על ברניר, ולא בצורה של יצירת ישות מאוחדת חדשה, כפי שנעשה במיזוגים רגילים בין משרדי רואי חשבון. זיו-האפט יאחד את תוצאותיו של ברניר בדו"חותיו. המשרד יהפוך לחברת-בת בשליטת זיו-האפט (אך לא בבעלות מלאה של זיו), תוך שימוש בשם הנוכחי הנתפס כנכס.

לפני שלוש שנים ביצע זיו-האפט מהלך דומה, כאשר השתלט על משרד רואי החשבון לוקר-שטיין-טולדנו, שהתמחה בביקורת במגזר החקלאי. מטרת המהלך היתה להקים גוף ביקורת, חשבונאות וייעוץ שיתחרה בחברת ברית פיקוח הוותיקה, שהפך מאוחר יותר לחלק אינטגרלי ממשרד זיו-האפט.

כיום משרת משרד זיו-האפט מספר רשויות מקומיות, ובין היתר הוא רואה החשבון של עיריית ירושלים ומבקר תאגידים שבבעלות רשויות מקומיות. זיו אמר היום, כי המיזוג עם ברניר יהפוך את משרדו לגדול ולמוביל בתחום המוניציפלי. בין יתר לקוחות המשרד: בנק הפועלים, בנק דיסקונט, פורמולה, האחים עופר, לובינסקי וקרסו.

במקום הראשון בענף ניצב משרד קוסט-פורר-גבאי-קסירר, עם 1,200 עובדים. זיו שותף למקום השני עם משרד קסלמן, המעסיק גם הוא 800 עובדים.