שנת מאסר בפועל למנהל חברה שניסה להונות את חברת הדלק פז

אבי עמר, מנכ"ל חברת ערוצי הכסף, הודה כי ניפח את ההוצאות של חברת ח.מ.ס.א מפעלי תיירות אילת כדי לסייע לה להתחמק ממס

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע דחה את ערעורו של אבי עמר, מנכ"ל חברת ערוצי הכסף, שנידון לשנת מאסר בפועל, שנה על-תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל, לאחר שסייע לחברה אחרת להונות את חברת הדלק פז.

עמר הודה והורשע בבית משפט השלום באילת בעבירות של רישום כוזם במסמכי תאגיד, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים ואי-הגשת דו"ח באחריות מנהל. הוא הודה, שיחד עם אדם אחר, פעלו בניסיון להוציא במירמה כספים מחברת פז, בכך שניפחו את ההוצאות של חברת ח.מ.ס.א מפעלי תיירות אילת, כדי לסייע לה להתחמק ממס.

לשם כך, מסר עמר למנכ"ל ח.מ.ס.א חשבונית פיקטיבית של ערוצי הכסף בסך 630 אלף שקל, למרות שלא קיבלה כל עבודה תמורתה. עמר קיבל בתמורה חשבונית פיקטיבית בסך 315 אלף שקל מחברה אחרת, כדי להקטין את ההכנסה המחוייבת במס של חברתו.

עמר כפר תחילה בהאשמות, אך השיג הסדר טיעון והודה במיוחס לו. למרות שמדובר בעבירות שהעונש המקסימלי בגינן הוא 18 שנות מאסר, המליץ שירות המבחן להסתפק בעבודות שירות בשל עברו הנקי ומחלות מהן הוא סובל.

השופט ארז יקואל החליט לגזור על עמר שנת מאסר בפועל, משום שהעדיף להתחשב בעיקר באינטרס הציבורי. עמר עירער למחוזי, אך ההרכב בראשות השופט ניל הנדל דחה את ערעורו.

"מעשיו של עמר מחייבים נקיטת יד קשה בדרכי הענישה", כתב הנדל. "מעשה המירמה שלו הינו מתוכנן, נועז ובוטה. התחשבות לא מידתית במאפיינים האישיים של המערער ונקיטת גישה סלחנית מדי, עלולות לשדר מסר של כדאיות העיסקה הפיקטיבית לעבריין המס הפוטנציאלי. דווקא בעבירה כלכלית חשוב להילחם נגד אפשרות זו". (ע"פ 7397/05).