קנס של 400 אלף שקל הוטל על כור בפרשת הקרטל בתחום הירקות הקפואים

כור תעשיות הורשעה בהסדר טיעון, בהיותה צד להסדר כובל בתחום הירקות הקפואים, באמצעות כור אגרו, שהיתה חטיבה של החברה

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, נועם סולברג, הטיל קנס בגובה 400 אלף שקל, על כור תעשיות , במסגרת תיק הקרטל שנוהל נגד החברה בתחום הירקות הקפואים. כור תעשיות הורשעה בהסדר טיעון, בהיותה צד להסדר כובל בתחום הירקות הקפואים, באמצעות כור אגרו, שהיתה חטיבה של החברה.

השפט סולברג ציין, כי שיעורו של הקנס אמנם אינו מהנמוכים, אך "היו גבוהים ממנו. מכל מקום שומה להכביד בעול הכספי בענישה על מנת להרתיע את כור תעשיות ואחרים שכמותה, לבל יהינו להיות צד להסדר כובל".

במסגרת עיסקת הטיעון נגזר גם דינם של מנכ"ל כור אגרו לשעבר, מנחם רייניץ; סמנכ"ל השיווק לשעבר בכור אגרו, דב ורוצלבסקי; וכן נמרוד בן-ארי, ששימש מנכ"ל פרי הגליל.

על רייניץ הוטל עונש מאסר על תנאי למשך שנה וקנס של 10,000 שקל; ורוצלבסקי ירצה עונש של שישה חודשי עבודות שירות, וישלם קנס של 45 אלף שקל; בן-ארי ירצה 30 ימי מאסר, וקנס של 35 אלף שקל. סולברג אמר על בן-ארי, כי מעורבותו במעשי העבירה לא היתה אינטנסיבית ולא היתה מאוד אקטיבית.

כור תעשיות, רייניץ וורוצלבסקי מיוצגים בידי עורכי הדין שמעון דולן וניב זקלר; בן-ארי מיוצג בידי עו"ד נתי חליפין. רשות ההגבלים מיוצגת בידי עו"ד אשר גושן.