יחידת המחקר של בנק הפועלים העלתה המלצתה לחברה לישראל ל"תשואת יתר"

להערכת היחידה של הבנק החברה לישראל תשקיע מיליארד דולר בתחום האנרגיה

יחידת המחקר של בנק הפועלים פירסמה היום סקירה על החברה לישראל. מהסקירה עולה, כי יחידת המחקר העלתה המלצה לחברה לישראל ל"תשואת יתר" מ"תשואת שוק".

יחידת המחקר סבורה כי מניות החברה לישראל נסחרות בדיסקאונט של כ-25% על השווי הכלכלי של אחזקותיה. שווי חסר זה אינו מוצדק, כותבים ביחידת המחקר, ועל כן הם מעלים את מחיר היעד של ל-2,000 שקל למניה מ-1,805 שקל למניה.

יחידת המחקר מעלה את הצורך של החברה לישראל בהשקעה חדשה. יחידת המחקר אומרת כי כבר כשנה מחפש הכסף של החברה לישראל השקעה. החברה הודיעה כי בכוונתה לבצע השקעה משמעותית בתחום האנרגיה. להערכת בנק הפועלים ההשקעה תהיה בהיקף של מיליארד דולר.

ביחידת המחקר מעריכים כי במידה והחברה לא תזכה במכרז על בז"ן, תבצע החברה השקעה בתחום האנרגיה מעבר לים.

החברה לישראל מחזיקה בכי"ל בשיעור של 52%. יחידת המחקר של הבנק העלתה לאחרונה את המלצתה לכי"ל. לדעתה של היחידה, למרות הימשכות המו"מ בין יצרני האשלג ללקוחות הסינים, הביקוש לדשנים יימשך. היחידה מעריכה את שוויה של כי"ל בכ-6.5 מיליארד דולר, כך שהשווי הנגזר לחברה לישראל הוא כ-3.4 מיליארד דולר.

למרות התחזיות הקודרות מאשתקד ביחס לשוק הספנות, כותבים ביחידת המחקר, כמויות ההובלה לא פחתו ואף המחירים שמרו על רמתם ביחס לרבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של השנה הרווח התפעולי של צים הסתכם בכ-31 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 49 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה נובעת בעיקר מעליית מחירי האנרגיה אשר עלו בכ-60% ביחס לרבעון המקביל.

היחידה בחרה לציין את השינוי הקיצוני אשר מתחולל בחברה טאואר , אחזקה זניחה יחסית של החברה לישראל. החברה הציגה EBITDA חיובי בסך 2.5 מיליון דולר, כאשר ההפסד הנקי ירד בכ-10 מיליון דולר.