גבי רביד, מנכ"ל פסגות אופק, במתקפה ישירה על משה טרי: "אין לך סמכות להדיח אותי; זו ענישה דרקונית"

יוצאת למאבק על עסקת המכירה ליורק קפיטל, במכתב ליו"ר רשות ני"ע: "הרשות מתיימרת לשמש כחוקר, כתובע וכשופט - ומטילה צל כבד על המלצות ועדת בכר"

גבי רביד, מנכ"ל פסגות אופק, קבוצת קרנות הנאמנות הגדולה בישראל, תוקפת היום בחריפות את משה טרי, יו"ר רשות ני"ע, בעקבות החלטתו להדיח אותה ואת סגנה, דני זילביגר, מניהול קבוצת פסגות.

עו"ד ניר כהן, המייצג את רביד וזילביגר, שלח היום מכתב לרשות ני"ע ובו כתב כי החלטת הרשות "מהווה פגיעה אנושה ולא מידתית בזכות היסוד לחופש העיסוק של רביד וזילביגר, כמו גם בזכות היסוד שלהם לכבוד ובשמם הטוב והכל שלא כדין וללא הליך תקין".

"לא יעלה על הדעת", כותב כהן, "שרביד וזילביגר יודחו מתפקידיהם וממקור פרנסתם בדרך שרירותית ופסולה.... עמדת הרשות מהווה ענישה דרקונית בטרם ננקט הליך משפטי כלשהו נגדם ואף בטרם החל הליך השימוע בפני הפרקליטות... בעמדתה מתיימרת הרשות לשמש הן כחוקר, הן כתובע והן כשופט".

"הרשות אינה מוסמכת לקבל החלטה כזו", ממשיך כהן, "ולא ניתן למצוא בהוראות החוק עליהן מסתמכת הרשות כל בסיס משפטי... עמדת הרשות לוקה בחוסר סבירות קיצוני".

החלטת הרשות עלולה לגרום לביטול עסקת יורק-פסגות, שאמורה היתה להיסגר בעוד ארבעה ימים. קרן יורק אמורה היתה לרכוש מבנק לאומי את פסגות תמורת 1.35 מיליארד שקל והבנק היה אמור לרכוש רווח הון של 750 מיליון שקל. יורק הודיעה כי "אם עמדת הרשות להדיח את רביד וזילביגר תיוותר בעינה, הקרן אינה רואה עצמה מחוייבת להשלים את העסקה".

הפרקליטות החליטה באחרונה להגיש כתבי אישום בחשד לעבירות ייעוץ בבנק לאומי נגד רביד, זילביגר ובכירים נוספים בהנהלת בנק לאומי, בהם הסמנכ"לים צבי איצקוביץ' ודב גלבוע. האחרון הודיע באחרונה על כוונתו לפרוש מהבנק. כתבי האישום ממתינים להשלמת הליכי השימוע לבכירים.

החקירה נגד בנק לאומי נפתחה לאחר שבקיץ 2003 ביצעה קרן של פסגות גיוס חריג של 1.7 מיליארד שקל ביום אחד, כמעט כולם מסניפי בנק לאומי. לטענת הרשות הגיוס החריג מהווה עבירה על חוק הייעוץ.