קיבלתם דו"ח מהירות? שימוש במערכת להגבלת המהירות עשוי להביא לביטולו

ביהמ"ש זיכה נהג שנתפס באמצעות מד לייזר נוהג ב-166 קמ"ש, כיוון שהשוטר נמנע מלבדוק בזמן אמת את קיומה של מערכת הגבלת המהירות

קיבלתם דו"ח מהירות? שימוש במערכת להגבלת המהירות עשויה להביא לביטול הדו"ח. בית המשפט לערעורים פליליים בת"א זיכה נהג שנתפס באמצעות מד לייזר נוהג במהירות 166 קמ"ש. ברכבו הותקנה והופעלה מערכת להגבלת מהירות. השופטת נגה אהד קבעה כי יש לזכות את הנהג, כיוון שהשוטר שנתן את הדו"ח נמנע מלבדוק בזמן אמת את קיומה של מערכת הגבלת המהירות, שכיולה על 100 קמ"ש.

הנהג, יוסף גורן, נעצר במארס 2004 כשהוא נוהג ברכב מסוג מרצדס במהירות של 166 קמ"ש באזור רמלה. המהירות נמדדה על ידי שוטר תנועה שהשתמש במד לייזר מסוג ממל"ז - MARKSMAN LT120.

הנהג, באמצעות עו"ד אבי שינדלר, טען כי ברכבו מותקנת ומופעלת מערכת להגבלת מהירות שכוילה לרמה של 100 קמ"ש. עם קבלת הדו"ח אמר הנהג לשוטר: "אין לי מה לומר, לא נסעתי במהירות כזו, כי המגביל מהירות שלי באוטו מוחזק על 100 קמ"ש".

מפסק הדין עולה, כי ברכב קיימת מערכת הגבלת מהירות אינטגרלית, להגבלה קבועה או משתנה. הגבלת המהירות ניתנת לנטרול בדרכים שונים. בפסק הדין נקבע כי המערכת נמצאה תקינה ובבדיקת היסטוריית הרכב לא עולה, כי נמצאו תקלות במערכת או במערכות אחרות שעשויות להשפיע על תפקודה. מעדות הנהג עולה, כי מיד עם קבלת הדו"ח הוא ביקש מהשוטר לבוא לרכב ולהיווכח כי קיימת מערכת. בית המשפט קבע, כי הימנעות השוטר לבדוק בזמן אמת את קיומה של מערכת הגבלת המהירות, פועלת לחובת המדינה. ביהמ"ש קבע כי יש לזכות את הנהג ודחה את ערעור המדינה. (ע.פ. 72214/05).