רשות ני"ע לביהמ"ש: עודד דסאו משך בדרכי מרמה סכום של כ-5 מליון דולר מקופת גולן

זאת תוך הסתרת מעשיו מהחברה, מחברי הדירקטוריון שלה ומציבור המשקיעים, כך עולה מבקשה של רשות ני"ע לביהמ"ש

עודד דסאו משך בדרכי מרמה סכום של כ-5 מליון דולר מקופת גולן , ולאחר מכן פעל להסתיר את מעשיו מהחברה, מחברי הדירקטוריון שלה ומציבור המשקיעים. כך טוענת רשות ני"ע, בבקשה שהגישה הערב לבית המשפט, לשחרורו של עודד דסאו, בעל השליטה בגולן, בתנאים מגבילים.

הרשות טוענת, כי דסאו חשוד בעבירות דיווח בכדי להטעות משקיע סביר; קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; וכן עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד. העונש הקבוע על כל אחת מהעבירות, נע בין 3-5 שנות מאסר וקנס.

הרשות מציינת בבקשה, כי לפני כשבוע, משך דסאו על דעת עצמו ומבלי לשתף בעניין את נושאי המשרה בחברה, סכום של 4.8 מליון דולר מקופת החברה. סכום זה של 4.8 מליון דולר, הינו מהותי ביותר לחברת גולן, ומהווה כמעט את כל יתרת המזומנים של החברה.

ממימצאי החקירה עולה כי מיליוני הדולרים שמשך דסאו, הועברו על ידו לחשבונו הפרטי, וכי דסאו השתמש בהם לצרכיו הפרטיים, ובכלל זה לשם החזר חובות אישים. הרשות מציינת, כי דסאו הסתיר את משיכת המזומנים מהחברה, מנושאי משרה בה, מדירקטוריון החברה ומבעלי המניות שלה וציבור המשקיעים.

עוד עולה מממצאי החקירה כי רק לאחר שמשיכת הכספים התגלתה על ידי מנכ"ל החברה ולאחר שדסאו נדרש למסור הסבר לדירקטוריון החברה אודותם, מסר דסאו הסבר שקרי, לפיו הכספים הועברו לצד ג' בקשר להשקעה אליה ביקש להכניס את החברה.

בעקבות הסבר שקרי זה של דסאו לדירקטוריון, העבירה החברה בשבוע שעבר שורה של דיווחים מיידיים לבורסה, לרשות ניירות ערך, ולציבור המשקיעים, בהם נכתב כי הכספים הועברו לצד ג' בקשר לעסקת השקעה של החברה.

הרשות מציינת, כי מממצאי החקירה עולה כי דיווחים אלה הינם שקריים, וכי בפועל הכספים הועברו לחשבונו הפרטי של דסאו ומשם הועברו על ידו לבעלי חוב פרטיים שלו. לאור זאת, טוענת הרשות, עולה כי דסאו הוציא מהחברה לחשבונו הפרטי, בדרכי מרמה והסתרה, סכום של כ-5 מליון דולר, ובכך רוקן את כל קופת המזומנים של החברה. דסאו השתמש בסכום זה לשם החזר חובות אישיים שהיו לו. דסאו הסתיר את מעשיו מהחברה ומנושאי המשרה בה, ומסר לציבור המשקיעים ולרשויות השונות פרטים מטעים וכוזבים אודות מהות משיכת הכספים.

עוד טוענת הרשות, כי קיימים כנגד דסאו גם חשדות נוספים. במהלך החקירה התגלו ממצאים המחזקים את החשדות ואשר קושרים את דסאו, לכאורה, לביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירות דיווח והטעיית משקיעים לפי חוק ניירות ערך.

לאור חומרת העבירות ולאור הסנקציה החמורה הקבועה בגינן, קיים במקרה זה, לטענת הרשות, חשש כבד להימלטות מאימת הדין ואי התייצבות להליכי חקירה ומשפט, ולשיבוש הליכי משפט. הרשות ביקשה כי דסאו יישאר במעצר בית, וכן ביקשה לאסור עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה.