ישראל הפציצה הלילה את לשכתו של ראש הממשלה הפלשתינית, איסמעיל הנייה

ראש הממשלה עצמו לא שהה במקום באותה השעה ונראה כי איש לא נפגע מהירי

ישראל הפציצה הלילה את לשכתו של ראש הממשלה הפלשתינית, איש חמאס איסמעיל הנייה. ראש הממשלה עצמו לא שהה במקום באותה השעה ונראה כי איש לא נפגע מהירי.

זמן קצר לאחר מכן הגיע הנייה למקום ותקף את ישראל על "הפגיעה התוקפנית בסמל הפלשתיני", כלשונו.

בצה"ל אמרו בתגובה שהתקיפה נועדה להבהיר לבכירי חמאס שישראל רואה בהם האחראים הישירים לגורלו של החייל החטוף גלעד שליט. במקביל הותקפו הלילה מהאוויר שני מחנות אימונים של חמאס, בהן נהרג לפחות אדם אחד.

אתמול נרשמו מספר תקריות אש נוספות ברצועה: כוחות צה"ל ברצועת עזה פגעו ופצעו חמוש פלשתיני לאחר שזה השתתף בירי טיל נגד טנקים לעבר דחפור צה"לי. מוקדם יותר אמרו עדי ראיה פלשתינים כי הבחינו בכוחות קרקעיים מתקדמים לעבר העיירה חאן יונס.

עם זאת, גורמי צבא אמרו כי באיזור המדובר לא קיימת פעילות צבאית. בתוך כך, הבוקר חידש צה"ל את את הירי הארטילרי לעבר דרום רצועת עזה וצפונה. תותחים יורים לעבר מרחבי שיגור הקסאמים בצפון הרצועה, בעוד ספינות חיל הים יורות לעבר מרחבי פעילות של מחבלים בדרום הרצועה.

בד בבד, תקף הלילה חיל האוויר יעדים של חמאס ופתח' ברצועת עזה, וכן 7 צירי גישה במרכז הרצועה וצפונה, בניסיון לצמצם את אפשרות העברתו של גלעד שליט ממקום למקום. בין השאר, הותקף משרדו של שר הפנים הפלשתיני, סעיד סיאם, ונהרס למחצה, וכן נפגעו מצבורי נשק של גדודי חללי אל-אקצה וצירי גישה בהם פועלים ארגוני טרור. אתמול נפצעו 3 פלסטינים, ככל הנראה פעילים של הג'יהאד האיסלאמי, לאחר שחיל האוויר תקף רכב של משגרי רקטות קסאם בשכונת סג'איה בעזה.