פרץ: המבצע - עד לשחרור שליט והפסקת ירי הקסאם; את האצבע המאשימה יש להפנות לכיוון סוריה ולבשאר אסד

שר הביטחון הוסיף: "עד כה רק אותתנו על יכולתנו לפגוע בראשי הארגון בכל מקום - בפעם הבאה נעלה מדרגה"

שר הביטחון, עמיר פרץ, אומר כי צה"ל ימשיך במבצע בעזה כל עוד לא ישוחרר החייל החטוף וכל עוד יימשך ירי הקסאמים לעבר ישראל. מוקדם יותר היום שיגר פרץ אזהרה להנהגת חמאס: "עד כה רק אותתנו על יכולתנו לפגוע בראשי הארגון בכל מקום, בפעם הבאה נעלה מדרגה", הוא אמר.

בישיבת הממשלה עדכן היום פרץ את הנוכחים על שיחתו עם מזכירת המדינה האמריקנית, קונדוליסה רייס, בה ביקש ממנה להפעיל לחץ על סוריה. שר הביטחון אמר שנשיא סוריה, בשאר אסד, מתכחש לעובדה שבכיר החמס חאלד משעל הוא המושך העיקרי בחוטים של פעולות הטרור.

"את האצבע המאשימה יש להפנות לכיוון סוריה, ולבשאר אסד שיכול להפסיק את פעילותו של חאלד משעל מסוריה", אמר הערב פרץ והוסיף: "אין פלא שהעולם הפסיק את התמיכה ברשות הפלסטינית מכיוון שמדובר בחבית ללא תחתית של אלימות".

חלוץ: פעולה צבאית לבדה לא תוביל לחילוץ שליט

הרמטכ"ל דן חלוץ אומר כי הפעולה הצבאית ברצועת עזה, לא תביא לבדה לחילוץ החייל החטוף, גלעד שליט. "מטרתו העיקרית של המבצע היא לפעול נגד ארגון חמאס, שעומד מאחורי החטיפה", אמר חלוץ בישיבת הממשלה.

הרמטכ"ל וראש השב"כ, יובל דיסקין, התריעו בפני השרים כי אסור לישראל להיכנע לדרישות ארגוני הטרור ולשחרר אסירים בתמורה להחזרתו של גלעד שליט. "כל חטיפה מוצלחת מעוררת התארגנויות נוספות לחטיפות, ולכן אסור שיתגלו סדקים בעמדת ישראל", הזהיר דיסקין בישיבת הממשלה.

דיסקין העריך בפני השרים כי המשבר הנוכחי עם הפלסטינים לא יסתיים בקרוב, ולדבריו, "הוא יכול להימשך עוד שבועות ואפילו חודשים". ראש אמ"ן, האלוף עמוס ידלין, ציין בישיבה שמנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית אינם פועלים לאיתור שליט. "אין הוראה אופרטיבית של אבו-מאזן ובשטח אין שום עשייה", קבע ידלין.

ידלין הוסיף, שמאמצי התיווך של מצרים בפרשה אינם מעלים פרי. "המצרים עושים מאמצים אך בשלב זה הם מדברים בעיקר עם עצמם", אמר ראש אמ"ן. "הם מנסים להפעיל לחץ על חמאס דרך סוריה, אך הם אינם לא מצליחים להניע את מאמצי התיווך שלהם".

אולמרט מעוניין "שאף אחד לא יישן בעזה"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר בישיבה, שישראל לא תיכנע לסחטנות מכל סוג שהוא בפרשת החטיפה. "כניעה היום משמעה הזמנת מעשה הטרור הבא", הדגיש אולמרט בפתח ישיבת הממשלה ועידכן: "הנחתי את מערכת הביטחון לפגוע בכל מי שנושא באחריות למעשי הטרור, איש לא ינוקה".

אולמרט סיפר לשרים כי שוחח הבוקר עם אביו של החייל החטוף, רב-טוראי גלעד שליט ועדכן גם אותו על הפעולות שננקטות לשחרור בנו. "עם ישראל מחזק את משפחת שליט שמפגינה קור רוח מעורר הערצה", אמר אולמרט והוסיף: "הממשלה הנחתה את צה"ל לעשות הכול. אנו יודעים שגלעד מוחזק בידי כנופיות טרוריסטים צמאי דם. לממשלת ישראל אין עניין לפגוע באוכלוסיה הפלסטינית".

בישיבה אמר אולמרט שהוא רוצה שהוא מעוניין בכך שתושבי עזה 'ירגישו מה עובר על תושבי שדרות'. "אני רוצה שאף אחד לא יישן בלילה בעזה", אמר ראש הממשלה. "נגרמת להם קצת אי-נוחות אבל מאי-נוחות אף אחד לא מת".

רמון: ההתעקשות תמנע חטיפות

בראיון לגלי-צה"ל אמר הערב חבר הקבינט המדיני-בטחוני, השר חיים רמון, כי אין לממשלה כל כוונה לנהל משא-ומתן על שחרור אסירים כדי למנוע חטיפות עתידיות: "הטרור לא משתלם. בסופו של דבר חטיפת חייל היא לא דבר שנותן להם יתרון והישגים אלא פוגע בהם. זו הדרך היחידה שתביא באמת לשחרור החייל גלעד שליט ותמנע חטיפות".