אשדוד בונדד למופז: בטל מינויו הצפוי של עובדיה עלי ליו"ר רש"ת

טוענים לניגוד עניינים בוטה במינוי, לאור העובדה שעלי משמש דירקטור פעיל בחברת ממן, יריבתה הגדולה של אשדוד בונדד

חברת אשדוד בונדד פנתה במכתב לשר התחבורה שאול מופז, בבקשה לפסול את מינויו הצפוי של עובדיה עלי לתפקיד יו"ר רשות שדות התעופה. בחברה טוענים לניגוד עניינים בוטה במינוי, לאור העובדה שעלי משמש דירקטור פעיל בחברת ממן, יריבתה הגדולה של אשדוד בונדד.

"בין ממן לבין אשדוד בונדד, מפעילת מסוף הקירור בנתב"ג, קיים סכסוך עסקי המתברר בימים אלו בבתי משפט שונים, לרבות בהליכים בפני בג"צ. לרש"ת תפקיד מכריע ומרכזי בכל הקשור בנתב"ג ועליה לנקוט באמות מידה אובייקטיביות ושוויוניות בקבלת החלטות אשר עשויות להיות הרות גורל לחייה העסקיים של מרשתנו", כותב פרקליטה של אשדוד בונדד לשר התחבורה.

לטענת גורמים באשדוד בונדד, העובדה שעלי יחדל לשמש כדירקטור בממן מהרגע בו יתחיל את תפקידו ברש"ת, לא תימנע את ניגוד העניינים. "מניעת מינויו של מר עובדיה עלי נועד למנוע מראש מצבים קשים והעמדתו במצב בלתי נסבל. אין כל חובה למנות דווקא את מר עובדיה עלי למשרה הרמה, יהיו כישוריו ככל שיהיו", אומרים בחברה.

באשדוד בונדד לא הסתפקו רק בהסברים למופז, ואיימו בנקיטת צעדים משפטיים. "נודה לך על קבלת תשובתך בהקדם שכן אם מועמדותו לא תוסר תשקול מרשתנו לעתור כנגד המינוי לערכאות משפטיות מתאימות".

ממשרד התחבורה נמסר: "שר התחבורה אכן הציע את תפקיד יו"ר רש"ת לעובדיה עלי, אך טרם קיבל את תשובתו בעניין. אם וכאשר יקבל השר תשובה חיובית, ייבדקו וייפתרו כל ניגודי העניינים כנדרש על פי החוק".