שיכון ובינוי תבצע הנחת צינור הגז הטבעי בפרויקט שהיקפו מעל 140 מיליון שקל

צינור הגז הטבעי מיועד להעביר את הגז מאתר הקידוח בים תטיס וממצרים למפעלי תעשייה בכל הארץ ולהחליף את המזוט שמשמש כספק האנרגיה העיקרי היום

שיכון ובינוי הודיעה היום כי חברת סולל בונה הנמצאת בבעלותה המלאה תבצע הנחת תשתית צינור הגז הטבעי בקטע שבין סורק לסדום בפרויקט שהיקפו הכספי נאמד מעל 140 מיליון שקל.

בשלב הראשון של הפרויקט הונח על ידי סולל בונה צינור גז בין אשקלון לאשדוד באורך של 92 ק"מ הכולל בתוכו 11 תחנות. סולל בונה נבחרה כעת על ידי חברת נתיבי הגז הטבעי לישראל לבצע את השלב השני בפרוייקט שכולל הנחת גז באורך של כ-135 ק"מ. ההוראה הגיעה מלמעלה, משר התשתיות בנימין בן אליעזר שהורה לזרז פיתוח משק הגז הטבעי. החברה מסרה, כי העבודות בשלב השני צפויות להתחיל במהלך חודש ספטמבר ולהסתיים בסוף שנת 2007.

צינור הגז הטבעי מיועד להעביר את הגז מאתר הקידוח בים תטיס וממצרים למפעלי תעשייה בכל הארץ ולהחליף את המזוט שמשמש כספק האנרגיה העיקרי היום.

סולל בונה תניח את הצינור בשיתוף עם חברת גיזוני האיטלקית. יהושע רפפורט, מנכ"ל סולל בונה, התייחס לנקודה זו, ואמר "פרוייקט הנחת צינור הגז הטבעי הינו פרוייקט ראשון מסוגו בארץ, הן בהיקפו והן במורכבותו. ולפיכך הפרוייקט יתבצע בשיתוף עם חברת גיזוני האיטלקית".

גיזוני האיטלקית תספק את הציוד והמכונות הנדרשים לביצוע הפרוייקט, שאין מסוגם בארץ. העבודה כולה מבוצעת לפי דרישות התקן ההולנדי שהינו התקן האירופאי המחמיר ביותר לעבודות בצנרת גז.