קבוצת שפיר הנדסה תסלול את נתיב האגרה המהיר בכניסה לת"א: תשלם למדינה 182 מיליון שקל

הנתיב יסלל בין בן-גוריון לקיבוץ גלויות; הוא ישמש את התחבורה הציבורית ורכב פרטיים שישלמו אגרה עבור השימוש

חברת שפיר הנדסה בשותפות עם חברת האוטובוסים דן, סימנס ורייטון זכתה במכרז להקמת נתיב האגרה המהיר בכניסה לת"א וירושלים. שפיר תשלם למדינה 182 מיליון שקל ותגבה אגרה מהנהגים לכל אורך תקופת הפרויקט. הפרויקט, המקודם בשיטת BOT, יעלה 500 מיליון שקל.

שפיר התחייבה להשלים את הפרויקט בתוך 18 חודשים, למרות אומדן של המדינה שמשך העבודות יהיו שנתיים וחצי.

החשב הכללי, ירון זליכה, אמר לגלובס, כי שר האוצר, אברהם הירשזון, הינחה להאיץ את קצב ביצוע פרויקטי תשתית תוך שימת דגש על שיתוף המגזר הפרטי, וכדי להחזיר את רמת הפעילות במשק לרמה שהיתה בשנתיים האחרונות.

לדברי זליכה, משרד האוצר והתחבורה מתכוונים לשים דגש על פרויקטים של ייעול ביקושים בתחבורה. "אנו מתכוונים לקדם פרויקטים נוספים של נתיבים מהירים", אמר.

מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר כי הפרויקט נועד לעודד שימוש בתחבורה הציבורית ולצמצם את זמני הנסיעה של כלי רכב פרטיים.

במכרז התמודדו שלוש קבוצות: קבוצת תה"ל מהנדסים, קווים, קרדן נדל"ן ואשטרום; הקבוצה השנייה - נתיבי דרך ארץ שותפות בין אפריקה-ישראל, אגד ושיכון ובינוי; הקבוצה השלישית היא שפיר נתיב מהיר - שותפות בין שפיר הנדסה, חברת האוטובוסים דן, סימנס ורייטון.

על-פי התוכנית ייסלל נתיב נוסף בכניסה לת"א, בקטע שבין מחלף בן-גוריון למחלף קיבוץ גלויות, באורך של 13 ק"מ. הנתיב ישמש את התחבורה הציבורית ובעלי רכב פרטי, שישלמו לשפיר אגרה עבור השימוש בו.

ועדת המכרזים בראשות סגן החשכ"ל, עמי לנדאו, ביקש מהתמודדות לשלב גם הצעה לנתיב מהיר בכניסה לירושלים. כל המתמודדות הגישו הצעה משולבת, אך רק הצעתה של שפיר הציעה תמלוגים ולא דרישה למענק.