בן-יזרי: בית חולים באשדוד יוקם עוד במהלך כהונתי

שר הבריאות אמר את הדברים בתגובה לדברי השר מאיר שטרית שכינה את החוק להקמת בית החולים "חוק מטומטם"

שר הבריאות, יעקב בן-יזרי, מאוד לא אהב את ההתבטאות של שר השיכון מאיר שטרית, שהגדיר את החוק להקמת בית חולים באשדוד "חוק מטומטם". לדברי בן-יזרי, הוא יפעל לכך שיוקם בי"ח באשדוד עוד במהלך כהונתו כשר בריאות. "להבדיל מהשר שטרית אני רואה בהקמת בית החולים באשדוד דבר הכרחי ונחוץ שאמור לשרת אוכלוסיה המונה כ-220 אלף תושבים, עם צפי לגידול ניכר", אמר בן-יזרי ל"גלובס".

החוק, שהתקבל בכנסת לפני שש שנים בניגוד לעמדת הממשלה, מורה לממשלה להקים בית חולים ממשלתי בעיר אשדוד. אולם, הממשלה התחמקה מהקמת בית החולים בטענה שבתי החולים "קפלן" ברחובות ו"ברזילי" באשקלון, המרוחקים כ-20 ק"מ מאשדוד, מספיקים לצרכי העיר. שטרית עמד על שלו בדיון שהתקיים ביום שלישי ואמר: "אי אפשר להקים בית חולים על פי חוק, ועוד חוק מטומטם".

בסביבת שר הבריאות אומרים היום ל"גלובס", כי תמוה הדבר שבעיר החמישית בגודלה בישראל, אין עדיין בית חולים, בעוד ישנם ישובים הקטנים מאשדוד, בהם קיים בית חולים ולמרות סמיכותם לערים גדולות בהן מספר בתי חולים. לראייה, אומרים במשרד הבריאות, אין ישוב בישראל המונה יותר מ-200 אלף תושבים, ללא בית חולים.

על פי נתוני משרד הבריאות, אוכלוסיית נפת אשקלון תגדל לכדי 570 אלף איש ב-10 השנים הבאות. במשרד מציינים את גידולה של העיר אשדוד בשנים האחרונות, בין היתר בשל עלייה משמעותית מצרפת ובשל הגידול הטבעי של האוכלוסייה החרדית בעיר. אוכלוסייה זו, היא ככל הנראה הגורם לכך שגם יו"ר ועדת הכספים, יעקב ליצמן, תקף את התבטאותו של השר שטרית. "המדינה עבריינית, צריך להכניס אותה לבית הסוהר", אמר ליצמן. "יכול להיות שהחוק מטומטם אבל עיר של 200 אלף תושבים בלי בית חולים זה יותר מטומטם".

במשרד הבריאות מדגישים כי גם הרחבת בתי החולים קפלן וברזילי, לא תענה על הצורך הקיים לאור גידול האוכלוסייה. "תמיד יהיה חוסר של 300-400 מיטות ללא הקמת בית חולים נוסף".

בן-יזרי תוקף היום גם את טענת שטרית, על כך שהמכרז שהחליט לאחרונה להוציא המנהל למקרקעי ישראל לצורך הקמת בית החולים, לא יצא משום שמשרד הבריאות לא סיים להכין כביכול את התוכנית. "שטרית מטעה או הוטעה ואינו מצוי בפרטים המדויקים", אמר בן-יזרי.

"המכרז להקמת והפעלת בי"ח באשדוד, בהתאם לחוק, יפורסם על ידי משרד האוצר. לצורך כך הוקמה על ידי משרד האוצר ועדת מכרזים בה חברים נציגי משרדי האוצר והבריאות. במסגרת עבודת הועדה מינה משרד האוצר חברת ייעוץ האמורה לבחון היבטים שונים הקשורים למדיניות ההקמה וההפעלה של בי"ח זה. משרד הבריאות הגיש לחברת הייעוץ מזמן את התוכנית המפורטת ותמהיל המיטות המוצע לבית החולים", טוען בן-יזרי.