כפי שפורסם ב"גלובס": שטראוס עלית והאחים עופר מכרו מכרה את מתחם ליבר תמורת כ-16 מיליון דולר

(עדכון) כתוצאה מהעיסקה שטראוס-עלית (50%) צפויה לרשום רווחי הון, בניכוי מיסים והוצאות, של 20 מיליון שקל

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", שטראוס עלית מוכרת את חלקה (50%) במתחם ליבר, הממוקם בין הרחובות פינס והמסילה, בסמוך לשכונת נווה צדק בת"א, תמורת כ-8 מיליון דולר.

גם האחים עופר, המחזיקים ב-50% מהמתחם סיכמו על מכירת אחזקותיהם בו תמורת סכום זהה.

המגרש נמצא בבעלות חברת עלית (50%) והאחים עופר (50%). הרוכשת היא חברת אמריקן קולוני טאוורס, שבבעלות רועי לוסטרניק ומשה גבריאלי, המשתפת פעולה עם היזם עדי עזרא. ככל הידוע האחים עופר מעוניינים להישאר שותפים בפרויקט. עם זאת קיימת אפשרות סבירה שגם הם ימכרו את חלקם.

שטראוס עלית מדווחת היום כי כתוצאה מהעיסקה תרשום רווחי הון, בניכוי מיסים והוצאות של 20 מיליון שקל.

זו עיסקת הנדל"ן השנייה ששטראוס עלית מבצעת מתחילת השנה. בעיסקה הראשונה מכרה את מתחם המפעל הממוקם בצומת עלית לחברת קרסנט הייטס שבראשות המיליארדר סאני קאהן תמורת 44 מיליון דולר.

חברת קרסנט הייטס תחבור למיליארד הניו יורקי דונאלד טראמפ לשם הקמת מגדל מגורים יוקרתי בהשקעה כוללת של 300 מליון דולר. רווח ההון נטו שתרשום שטראוס-עלית מהעסקה נאמדים בכ-120 מיליון שקל.

מתחם ליבר מיועד לבניית 13 אלף מ"ר של משרדים, אך בשל הדשדוש בשוק המשרדים באיזור זה, בכוונת היזמים לשנות את התב"ע לכדי הקמת מגדל מגורים בן 13 אלף מ"ר.

המתחם ממוקם בסמוך לשכונת נווה צדק מדרום. בכוונת היזמים לנצל את שוק המגורים המאפיין את שכונת נווה צדק. רמות המחירים של דירות בנווה צדק נחשבות לגבוהות בשל אופייה הייחודי של השכונה המתחדשת.

האחים לוסטרניק רכשו אשתקד ממשב את בית וואלה בת"א ב-10.5 מיליון דולר. קודם לכן רכשו מאמות השקעות את מגרש בית דבר ברחוב שינקין בת"א, ולאחר מכן מכרו אותו לקבוצת אמריקה-ישראל להשקעות.