בצל החשש מהאטה בארה"ב: כלל פיננסים חותכים המלצתם לאפריקה-ישראל ל"תשואת חסר"

מותירים את מחיר היעד על 250 שקל, הנמוך בכ-2% ממחיר המניה בשוק

שלושה שבועות בלבד לאחר שיצאו בהמלצת "תשואת שוק" למניית אפריקה-ישראל , משנים היום בכלל פיננסים בטוחה את המלצתם ל-"תשואת חסר", עקב עלייה של 14% במניה בשבועות האחרונים. בבית ההשקעות מותירים את מחיר היעד למניה על 250 שקל, הנמוך בכ-2% ממחירה כיום.

בכלל פיננסים מביעים חשש מפעילות החברה בשוק הרוסי ובשוק האמריקני. האנליסטים מציינים כי במחצית השנייה של שנת 2007 לא צפויה השלמתם של פרויקטים גדולים בארה"ב וברוסיה עד לתחילת 2009, דבר העלול להביא לירידה חדש ברווחים. כתוצאה מכך, החברה עשויה לממש רווחים בפרויקטים גדולים עוד בטרם השלמתם.

"מימוש נכסים מסוג זה, למשל ברוסיה, עשוי להיות צעד תומך בשווי החברה מחד, אך מאידך עלול להעיד על חששות במימוש הרווחים בעתיד", מציינים בבית ההשקעות.

גורם נוסף אשר עשוי להעיב על ביצועיה של אפריקה-ישראל הוא האטה בשוק האמריקני. הגידול באבטלה והירידה במכירת בתים חדשים ובמדד אמון הצרכנים מחזקים חשש זה. בבית ההשקעות מעריכים כי האטה בשוק האמריקני עלולה לפגוע בפעילות היזמית של אפריקה-ישראל, הן בפרויקטים קיימים, כדוגמת פרויקט SOLEI במיאמי, והן בפרויקטים עתידיים.

בכלל פיננסים מסכמים ומעריכים כי החברה לא זנחה את כוונות הצפת הערך באירופה בדרך של הנפקה ציבורית, מהלך אשר עשוי להביא להצפת ערך גדולה עוד יותר במניית אפריקה-ישראל.