כפי שפורסם ב"גלובס": כפרית החליטה לאתר משקיע במניות החברה

ב"גלובס" נכתב כי קרן פימי מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת 50% מהחברה; פימי לא היחידה שמנהלת מגעים לרכישת המניות

כפי שפורסם ב"גלובס" בשלהי חודש יולי, חברת כפרית שבשליטת קיבוץ כפר עזה הודיעה היום, כי "קיבוץ כפר עזה החליט לאתר משקיע במניות החברה, ומינה צוות מטעמו לבחינת הנושא".

כאמור "גלובס" כתב על כך בסוף חודש יולי, אז כתבנו כי קרן פימי מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת 50% מחברת כפרית. קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, היא לא היחידה שמנהלת מגעים לרכישת מניות בכפרית, וככל הנראה ישנם מתמודדים נוספים שלוטשים עיניים לחברה, שנסחרת לפי שווי של כ-70 מיליון שקל.

כיום מחזיק קיבוץ כפר עזה כ-79% מהון המניות של החברה וקופות הגמל וקרנות הנאמנות של בנק לאומי מחזיקים בכ-8.3%.

כפרית פעילה בשני תחומים מרכזיים: תחום התרכיזים, במסגרתו היא מפתחת ומייצרת תרכיזים לתעשיית הפלסטיק, המקנים למוצר הסופי חלק מתכונותיו הייחודיות, ותחום התערובות, שלהן לא נדרש הלקוח הסופי להוסיף חומרי גלם נוספים.

תוצאות הרבעון הראשון של כפרית מעידות על שיפור. מחזור ההכנסות שלה גדל בכ-14% לרמה של 106 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי עמד על 15% והרווח התפעולי גדל ב-315% לעומת הרבעון המקביל לרמה של 4.2 מיליון שקל. הונה העצמי של כפרית עמד בסוף הרבעון הראשון על 92.6 מיליון שקל והניף מאזן של 291.7 מיליון שקל. היקף החוב הפיננסי נטו של החברה עומד על כ-90 מיליון שקל.

בדו"ח השנתי של כפרית צוין, כי הצמיחה בשוק התרכיזים בו פועלת החברה, דומה לרוב לשיעור הצמיחה של הכלכלות המקומיות, בתוספת או בגריעת אחוז מסוים, הנובע מגורמי תקינה או תחלופה בין מוצרי פלסטיק לבין מוצרי מתכת או עץ.