גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אני מנהל די דפוק. מצליח לי כי היו לי אנשים מצוינים"

אריה פינגולד, מייסד מרקורי אומר שלדעתו שערוריית האופציות בחברה לא נבעה מקונספירציה, מתאר כיצד הוא בוחר עובדים, ומסביר למה מעולם לא התאכזב מהצבעותיו בבחירות וגם משוכנע בחפותו של אמנון לנדן

אריה פינגולד, 59, הוא יזם שהקים שלוש חברות: דייזי, מרקורי ואורסוס. בצעירותו עבד פינגולד באלביט, ונמנה על הצוות שקיבל את פרס ביטחון ישראל בשנות השבעים. מאוחר יותר עבר לאינטל . בשנות השמונים הקים את דייזי, שפיתחה תוכנה וחומרה לתכנון שבבים בעזרת מחשב. בהמשך הקים את מרקורי, המספקת מערכות טכנולוגיה לאופטימיזציה של עסקים. פינגולד ניהל את מרקורי עד שנת 1999, אז עזב את החברה. באותה שנה הקים את הסטארט-אפ אורסוס, הפועל בשוק ניהול המצבים. בצבא שירת כמפקד בגדוד מוצנח של תותחנים, ולאחר השירות למד לתואר מהנדס אלקטרוניקה בטכניון. פינגולד הוא יליד רמת-גן ומתגורר כיום בסביון. נשוי לרוני, ארכיטקטית ומעצבת אותה הכיר בזמן לימודיהם בטכניון, אשר לומדת כיום שחזור אתרים. אב לארבעה: גדי, בן 30, בעל אולפן הקלטות; מיכל, בת 27, בעלת תואר שני באנימציה; תמר, בת 24, סטודנטית לאלקטרוניקה ומחשבים באוניברסיטת ת"א; ויונתן, בן 19, חייל בחיל האוויר.

* אריה פינגולד, מה אתה זוכר משנות הלימודים?

(צוחק) "מכיוון שאני חזק במתמטיקה, למדתי בתיכון במגמה ההומנית. הכרתי את עקרונות היסוד במתמטיקה: בכיתה הריאלית יש 45 בנים ו-5 בנות ובכיתה ההומנית בדיוק להפך, לכן הלכתי להומנית. כשהייתי בצבא, בגדוד מוצנח בתותחנים, שם האדם חושב ולא רק יורה, נדלקתי על הצד היותר ריאלי. למרות זאת, כשהשתחררתי תכננתי ללמוד היסטוריה צבאית - תמיד ידעתי לצטט תאריכים והכרתי את כל מלחמות נפוליאון - לכן הלכתי להירשם באוניברסיטת תל-אביב. בכל מקום ישבו שם על הדשא אנשים שאני מכיר מהצבא, כולם אומרים 'אהלן פינגולד, מה שלומך? בוא תשב'. זה הדליק לי נורה אדומה. הלכתי לטכניון וגם שם פגשתי אנשים שאני מכיר, אבל שם כולם רצו, שאלו מה שלומי ומיהרו לשיעור. מצא חן בעיניי שכולם עסוקים שם מעל לראש. בחרתי ללמוד שם אלקטרוניקה כי זה היה החוג שאליו הכי קשה להתקבל".

* למה החלטת לעבור לארה"ב, בסוף שנות השבעים?

"עבדתי באלביט והרגשתי שבארץ יש בעיה עם השיווק. רציתי ללמוד את הנושא, ושוב בחרתי במקום שאליו קשה להתקבל - אוניברסיטת סטנפורד. אמרו לי שכדי לקבל מלגה ללימודי MBA כדאי להיות שם בסביבה, אז עברנו לארה"ב. במקביל, הייתי חייב להתפרנס. זאת הייתה תקופה שאסור היה להוציא מהארץ יותר מ-400 דולר לבן-אדם ו-25 דולר לתינוק. הבן שלי, שהיה אז תינוק, לא הבין את החוקים ושתה חלב שעולה יותר מ-25 דולר, אז לא יכולתי להרשות לעצמי לא לעבוד, לכן פניתי לאינטל. רצה הגורל ושם הפכתי ל'כוכב'".

* איך זה קרה?

"אינטל הייתה במצב ייחודי. לפני עידן ה-PC השוק הכי גדול לשבבים היה שוק המכוניות, ובעלת הבית בשוק הזה הייתה מוטורולה. אינטל גילתה באיחור על מכרז ענק של פורד לאספקת שבבים לדור הבא של הצתה אלקטרונית למכוניות. זה מכרז שיצא לדרך שנתיים קודם לכן ואמור היה להיסגר תוך חצי שנה, כך שלחברות האחרות היה 'פור' של שנתיים. נוצרה כאן דילמה שמתאימה לבתי ספר לניהול. מצד אחד, אין לנו סיכוי לנצח אז למה לקבור אנשים טובים שלנו בעבודה המיותרת. מצד שני, איך אפשר להסתכל לבעלי המניות שלנו בעיניים ולהגיד להם שבמכרז הכי גדול אפילו לא ניסינו?

"באינטל החליטו לקחת ערימה של אנשים שהם misfit - כל מי שנמאס על הבוס שלו בכל מיני פרויקטים אחרים. אני גם הייתי שם מתוקף היותי עובד חדש, ועוד מהגר ללא רישיון עבודה. הצניחו בוס, בחור יהודי שהמנהיגות שלו התבטאה בכך שהוא תמיד איננו כשאתה צריך אותו, ומה שקרה זה שאני תפסתי פיקוד, חילקתי תפקידים והדלקתי את ההתלהבות. אמרתי שאין לנו ממילא מה להפסיד. בסופו של דבר מצאנו פתרון טכני חכם, בנינו אב טיפוס, ורבע שעה לפני סגירת המכרז הגענו לפורד. כשהגענו נפלו פניהם - הדבר האחרון שהם ציפו זה שמישהו יגיע, כי מסתבר שאנחנו לא ידענו אבל כל שאר המתחרים ביקשו וקיבלו הארכה. המהנדס הראשי של פורד אמר לנו 'אוי ואבוי אם זה לא יעבוד', כי נסיעת המבחן נערכה בשכונה שמאוד לא סימפטי להיתקע בה עם הרכב. זה עבד".

* למה בחרת לעזוב את עבודתך כשכיר ולפתוח בקריירה של יזם עצמאי?

"זה בער כאש בעצמותיי. שילוב של מה שאני אוהב ורוצה לעשות. אני יודע שאני טוב בפתרון בעיות, ובער לי ללכת ולעשות דברים כמו שאני מבין ולא כמו שהארגון אוהב. ארגונים עושים לי פריחה.

"מראש היה לי ברור שאני טוב בהקמת חברה חדשה, בלהעמיד אותה על המסלול ולהמריא. בגובה 30 אלף רגל, כשהקברניט אומר שאפשר לפתוח חגורות, יש אנשים שעושים את זה יותר טוב ממני וצריך לתת להם לנהל.

האמריקנים הם עם מאוד חכם. בחוקה שלהם כתוב שאסור לנשיא לכהן יותר משתי כהונות, ואני מאמין בזה. מטאטא חדש מטאטא היטב, וכשמישהו מנהל את החברה במשך שנים מתאסף לכלוך שאיש לא מנקה".

* איך אתה בוחר את העובדים שלך?

"אנדי גרוב, שהיה מנכ"ל אינטל, הוא בן אדם שאני מעריץ. הוא שכנע אותי להישאר באינטל ולוותר על לימודי ה-MBA. כששאלתי אותו למה הוא משכנע אותי לוותר על הלימודים, ומצד שני כל שנה הוא שוכר הרבה מאוד בוגרי MBA לעבודה, הוא ענה לי שמדובר באנשים שמישהו אחר כבר עשה בשבילו את הסינון שלהם. והוא צודק.

"כשאני שוכר עובדים לתפקידי מפתח אני בוחר טייסים, אנשי סיירות, שייטת. זה מקנה להם הרבה נקודות אצלי, מכיוון שהם כבר עברו סינון מסוים, עברו מסלול, הוכיחו שהם מסוגלים. ברוב המקרים זה מצליח. מה שכן, לפעמים אנשים כאלה רוצים להתקבל לחברה למסלול מהיר לקידום, אחרת הם לא יעבדו אצלך. למדתי שבשביל אנשים טובים שווה להתכופף, כי הם המפתח לכל דבר".

* אז למעשה אתה מעדיף עובדים ישראלים.

"בהחלט. יותר קל לי לזהות את המסלול שהם עברו. לדוגמה, במרקורי גייסתי את בועז חלמיש שהיה טייס, אורי דניאלי שהיה בקומנדו הימי, אמנון לנדן שהיה קצין קשר בצנחנים".

* יש לך שיטת ניהול שמייחדת אותך?

"אני מנהל די דפוק. הסיבה היחידה שמצליח לי זה שיצא לי בפוקס שיהיו לי אנשים מצוינים. גם בגדוד המילואים שלי זה לא חוכמה, כי תמיד היו לי אנשים טובים. בדייזי, למשל, היו לי אנשים שאחר כך הקימו חברות ענק: הארווי ג'ונס מסינופסיס, וכן מייסדי סאן מיקרוסיסטמס וקלאריפיי, שנרכשה על ידי אמדוקס. זה לא כשרון הניהול אלא אנשים שהם תותחים, הקרדיט הוא שלהם".

* איך אתה מרגיש כצופה מהצד, כשדברים גדולים קורים בחברות שהקמת כשאתה כבר לא שם? לדוגמה, כשמרקורי הסתבכה בשערוריית האופציות, או בעת מכירתה ל-HP?

"אמרתי כבר שמכירה של חברה שהקמתי זה כמו חתונה של הילדים. מצד אחד זו שמחה, ומצד שני עצב על שעזבו את הבית. ההבדל בהרגשה בין דייזי למרקורי היה גדול. במרקורי אני מקביל את זה לחתונה עם מישהו בעל ייחוס, ובדייזי - לחתונה עם בעל בטלן ושיכור. זה נבע מכך שבדייזי, בניגוד למרקורי, לא דאגתי ליורש. הייתי עסוק בהקמת החברה ונשארתי שם יותר מדי זמן. במרקורי לכולם היה ברור מה הכיוון.

"מרקורי היא סיפור הצלחה אדיר. האופציות הן במישור אחר. העניין האמיתי הוא שזאת חברה שמעולם לא אכזבה אנליסטים ויש לה רקורד של הצלחה".

* היורש שבחרת במרקורי היה אמנון לנדן. הופתעת כשהוא הסתבך בנושא האופציות?

"כן, במובן מסוים זו הייתה הפתעה, אבל אני עדיין בטוח בחפותו של אמנון. אני חושב שהייתה פה נפילה יותר מאשר קונספירציה. אני לא מצדיק מה שנעשה, הייתה פה עבירה וזה יכול להיגמר לא טוב עבור האנשים הקשורים לכך, אבל צריך לזכור שהיה פה שינוי חשבונאי שכל עמק הסיליקון התנגד לו. אנשים אמרו שהם לא יוכלו לעבוד ככה, וצדקו. במשך יותר מ-50 שנה כל העניין לא היה קשור לדו"ח רווח והפסד. דווקא המשקיעים צעקו וביקשו שיפורסמו תוצאות עם ובלי (רישום האופציות, ש.ח). כמו שאמר הסגן של ניקסון: 'שינו את החוקים ולא הודיעו לי'".

* מה אתה יכול לספר על היחסים שלך עם המשקיעים בחברות שהקמת?

"כל החבר'ה שהשקיעו במרקורי ודייזי, שעשו כסף מההשקעה, אוהבים אותי ומחבקים אותי כל פעם שהם רואים אותי. אני מניח שכשאתה מפסיד למישהו כסף, כועסים עליך. דייזי נכנסה לצרות שלוש שנים אחרי שעזבתי, ויש משקיעים שעד היום שונאים אותי בגלל זה, שלא סלחו לי על הכישלון שלא שייך אליי בכלל. היחסים עם המשקיעים זה עולם מוזר. סוג נוסף של משקיעים הם אלו שכועסים עליי למה לא שכנעתי אותם להשקיע בדייזי ובמרקורי" (צוחק).

* אמרת פעם שאורסוס, הסטארט-אפ הנוכחי שלך, יגיע לסדר הגודל של מרקורי ודייזי. אתה עדיין מאמין בזה?

"לאורסוס יש פוטנציאל להגיע לסדר הגודל הזה מבחינת גודל שוק, מיקום ויתרון יחסי של חברה ישראלית בתחום של ביטחון. אני מאוכזב מכך שלמדתי בדרך הקשה שהתעשייה הביטחונית מאוד איטית ביחס לתעשיית ה-IT. אנחנו מקווים שאורסוס תגיע לסדר הגודל של מרקורי ודייזי, אבל זה יהיה יותר איטי. אני חייב את זה לעצמי ולאחרים. אני מסתכל על מרקורי ורוצה לעשות את 'מרקורי - the sequel'".

* אורסוס היא התחנה האחרונה שלך לפני הפנסיה?

"לא. אני עושה באורסוס מה שעשיתי במרקורי - הבאתי מישהו שינהל את החברה ואני עכשיו דירקטור רגיל. יש לי עוד הרבה מאוד רעיונות חדשים לסטארט-אפים".

* מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

"התחביב של זה סטארט-אפים. אני גם אוהב ללכת. בסביון יש שבילים נהדרים שאני הולך בהם בחמש בבוקר, עם אור ראשון".

* אתה מוכר כאוהד של מכבי תל-אביב בכדורסל, ובעבר הוזכרת כמי שמתעניין בהשקעה בקבוצה.

"אני נגיש תמיד לקבוצה, אם צריך לעזור. יש שם צוות מצוין לניהול ספורט, הם יודעים מה הם עושים ויש להם קבלות. הם לא צריכים אותי בהנהלה אבל קיבלו את עזרתי. אני מעדיף לתרום להם מאשר להשקיע, ותרמתי למכבי יותר משתי לירות. אמנם אני לא נוסע עם מכבי למשחקי חוץ בחו"ל כי אין לי זמן, אבל אני הולך לכל משחק גביע אירופה שמתקיים בארץ, עם כל המשפחה".

* לאן אתה אוהב לנסוע בחופשות?

"כמו שאני אוהב לראות אותו סרט שוב ושוב, כי אני תמיד זוכר שהוא טוב אבל לא על מה הוא היה, כך אני אוהב לבקר באותו מקום שוב ושוב. אני אוהב את צרפת, איטליה, ארה"ב, למרות מיציתי אותה כשגרנו שם. אשתי ארגנה פעם שיט בתעלות של צרפת, וזאת הייתה דקדנטיות מוחלטת. נהנינו מאוד".

* מה מרגיז אותך?

"הצורה שהישראלים נוהגים. יש לנו עם כזה נפלא, אבל בטח עשינו משהו לא טוב שאלוהים העניש אותנו בצורת הנהיגה".

* למי אתה מתגעגע?

"להורים, כמובן. ויש מקרים גם שאני מצטער שלא הקדשנו מספיק זמן לחברים, והחיים נוסעים קדימה. היה בחור בגדוד הצנחנים שהיה מ"מ ואני הייתי המ"פ שלו. במילואים הוא התקדם והפך למג"ד. בן אדם משהו. לפני כמה חודשים מצאתי את עצמי אומר 'הגיע הזמן שאצלצל לרני'. דיברתי עם אשתו, והתברר לו שהוא נפטר לפני כמה שנים. אני כבר מתגעגע לרני, שהיה בן אדם מיוחד".

* כאיש עסקים ותיק בוודאי יש לך דעה על מצב המשק בזמן הלחימה.

"למי אכפת המשק והעסקים. זה עם מיוחד, יש פה אנשים נפלאים. ישנו בחור שפגשתי לפני שבוע, שגוייס למילואים ביחידת הנדסה. הוא סיפר לי שאין ציוד, אין מימיות, אין שיפצורים. הוא הרשים אותי כל כך שאמרתי לו 'קח את הכסף'. ארגנו לו את הכסף, הלכנו למפעל וקנינו כל מה שצריך כולל אפודים. מאוחר יותר נודע לי שהוא נפצע בלחימה. אז איך אפשר לחשוב בכלל על עסקים?".

* מה יחסך לפוליטיקה?

"אני לא פעיל פוליטית, אבל פעיל בפתרון בעיות לאנשים, בקרנות ועזרה לעולים חדשים. כשצריך אני מכניס את היד לכיס. לפוליטיקה צריך להתכונן ולהכין את עצמך. בכל פעם שיש בחירות אני מצביע למישהו אחר, ועד עכשיו אף אחד לא אכזב: תמיד התחרטתי על ההצבעה".

איך פספסנו את קבלת הפנים של מלכת אנגליה

שועי עולם עושים כבוד לחלוץ ההיי-טק הישראלי בארה"ב

אחרי שהקמתי את חברת דייזי, בימי נשיאותו של רונלד רייגן, הוזמנתי לפגישות עם ועדת הסנאט ליזמות", מספר אריה פינגולד. "זה נושא שהיה קרוב לליבו של רייגן, שחיפש דרכים לקרב את ארה"ב למודל של עמק הסיליקון, בתקופה בה היה נראה שהיפנים משתלטים על כלכלת העולם. באחת הפעמים הוזמנתי לנאום של הנשיא בסן-פרנסיסקו, והושיבו אותי ליד כמה סנאטורים ואנשי מפתח. רייגן התחיל לנאום, דיבר על הא ודא, אמר 'אבותינו לא באו לארץ הזאת להיות מובסים', ופתאום הסתובב, הסתכל עליי ואמר: 'פה באולם יושב מישהו שהחברה שלו, שנמצאת לא רחוק מפה, עשתה את זה - הגדילה את הייצוא באחוזים גבוהים'. כולם הסתכלו עליי, זה היה מפתיע מאוד מבחינתי.

בסוף הנאום תפס אותי הסנאטור של קליפורניה ואמר לי: 'בחור צעיר, עוף מהר למשרד שלך כי כל העולם ירצה לדבר איתך'. הוא נתן לי גם עצה: 'כשתגיע למשרד תגיד לפקידות להכין שלוש חבילות מהפניות שתקבלו: אחת של רשתות טלוויזיה, אחת של תקשורת כתובה ואחת של השאר - כל הפניות הלא דחופות שאפשר לענות עליהן בעוד כמה ימים'. הלכנו לפי השיטה של הסנאטור, כך שכל פנייה שלא שייכת לטלוויזיה או לתקשורת הכתובה זרקנו במגירה בלי להסתכל.

מסתבר, שאחת הסיבות לביקורו של הנשיא רייגן בקליפורניה הייתה ביקור של מלכת אנגליה, שהגיעה באונייה שעל סיפונה גם צ'ארלס ודיאנה, שרק נישאו. אחת הפניות שמצאתי במגירה באיחור של כמה ימים, הייתה מעטפה ובה הזמנה ל'כבודו ורעייתו' להגיע לטקס קבלת הפנים של מלכת אנגליה. לקח לי הרבה זמן לאזור אומץ ולספר לאשתי מה הפסדנו, והיא עד היום לא סלחה לי...".

עוד כתבות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

אייל בן סימון מימש אופציות של הפניקס בהיקף של 1.65 מיליון שקל

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד