דירקטורים בנמל חיפה דורשים את התפטרות המנכ"ל עמוס עוזני והיו"ר דוד חרמש

הדירקטורית קרן ברק אמרה בדיון כי קיבלה לפני הישיבה מספר איומים טלפוניים בהם נאמר לה "שלא תעיזי לכלכך על המנכ"ל עוזני, תזכרי מאיפה הוא בא"

דירקטורים בנמל חיפה דורשים את התפטרות המנכ"ל עמוס עוזני והיו"ר דוד חרמש. בישיבה מיוחדת שכינס שר התחבורה, שאול מופז, נמתחה ביקורת חריפה על התנהלותם של עוזני וחרמש בעיקר סביב נושא רכש.

חבר הדירקטוריון, יצחק חדד אמר בדיון: "התנהלות הנמל כושלת. שיטות העבודה של הנהלה מתבססות על סתימת פיות ואיומים. הדירקטורית קרן ברק אמרה בדיון כי קיבלה לפני הישיבה מספר איומים טלפוניים בהם נאמר לה "שלא תעיזי לכלכך על המנכ"ל עוזני, תזכרי מאיפה הוא בא".

ברק אמרה בדיון "עוזני וחרמש צריכים להשעות את עצמם באופן מיידי מתפקידם. נגד שניהם ישנם חשדות כבדים לניהול בעייתי בנושא כספים ולכן לא ניתן להפקיד בידיהם את ניהול הנמל. כדירקטורית אני לא יכולה לסמוך על השיקולים שלהם. המצב בנמל חיפה הוא חמור ביותר. חרמש נכשל ביושר וביושרה שלו. תמוהה מאוד בעיני כיצד זוכה ההנהלה לגיבוי מוחלט של רשות החברות".

מופז דרש לקיים ישיבת דירקטוריון דחופה, למורת רוחם של מנהלי החברה, דוד חרמש ועמוס עוזני. בישיבה נקבע כי על רקע הביקורת נקבע כי חברת ייעוץ חיצונית ומבקר משרד התחבורה ייבדקו בתוך 14 יום את ניהול הרכש בנמל. הצעתו של עוזני לפיה ביקורת תעשה על ידי המבקר הפנימי של נמל חיפה נדחתה.

מופז הודיע באחרונה שאינו מרוצה מתפקוד הנמל ובקש מחרמש לסיים את תפקידו. מופז סבור כי חרמש שהיה מעורב בפרשה של ניגוד עניינים בוועדה לתכנון ובניה פתח תקווה (לפי הדו"ח חרמש כמנכ"ל חברת דן שילם על כ-9 מיליון שקל לעו"ד סיני גלבוע שיקדם את עניני החברה בוועדה המקומית בה היה חבר). בלשכתו של מופז סבורים כי גם המנכ"ל עוזני צריך לפנות את מקומו.

נציגי העובדים אמרו בישיבה: "בנמל חוגג הבלגן. ההנהלה יוצרת את הבעיות וגורמת לפגיעה במוטיבציה של העובדים.

היחסים המתוחים בין הנהלת נמל חיפה ללשכת שר התחבורה מעלים שאלות קשות- האם חרמש ועוזני אכן צריכים לסיים את תפקידם- כפי שסבורים בלשכת מופז או האם מופז מנהל מהלך מתוחכם שכל עניינו לפנות שתי כסאות למינויים של מקורבי השר בצפון- כפי שסבורים בהנהלת הנמל.

לא ניתן היה להשיג את תגובתה של ברק.