העיתון "אל-חיאת": גלעד שליט הועבר למצרים וזאת לקראת עיסקת חילופי שבויים עתידית

הדיווח הגיע מפי מקור פלשתיני ששמע על העברת החייל החטוף ממקור ערבי * במשפחת שליט אומרים גורמי הביטחון טרם עדכנו אותם

האם החייל החטוף, גלעד שליט מוחזק במצרים? העיתון "אל-חיאת" שיוצא לאור בלונדון, מדווח הבוקר ששליט הועבר מרצועת עזה לקראת עסקת חילופי שבויים עתידית.

הדיווח הגיע מפי מקור פלשתיני ששמע על העברת החייל החטוף ממקור ערבי. על פי הידיעה, שליט נמצא בקהיר מזה זמן, בהמתנה לתוצאות משא ומתן על שחרורו. בקהיר נמצא גם ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שמקבל טיפול רפואי באחד מבתי החולים שם, בעקבות פציעתו, שהוכחשה בזמנו, בהפצצת חיל האוויר.

בחלקה הראשון של הידיעה באל-חיאת, כנראה מפי כתב אחר, מפורטת ההצעה המצרית לפתרון המשבר, לפיה ישוחררו תמורת גלעד שליט 800 פלסטינים בשלושה שלבים: עם העברת שליט למצרים ישוחררו 300 אסירים, כששליט יועבר לישראל ישוחררו 300 אסירים נוספים ובסוף השנה ישוחררו 200 אסירים אחרים.

חלק זה סותר את חלקה השני של הידיעה, מפני שאם שליט אכן הועבר למצרים, היו אמורים להשתחרר כבר 300 אסירים פלסטינים - מה שטרם קרה. עוד נאמר כי ישראל קיבלה את ההצעה, אך הודיעה כי לא תשחרר אסירים עם דם על הידיים, וגם לא את ברגותי או אחמד סעדת. גם בחמאס הסכימו, על פי הכתוב, בתנאי שישוחררו הנשים, וכל האסירים המרצים תקופות מאסר ממושכות של יותר מ-20 שנה. ישראל טרם קיבלה את התנאי.

במשפחת שליט אומרים הבוקר כי לא ידוע להם על התפתחות כזאת, וכי הם לא קיבלו כל עדכון חדש מגורמי הבטחון.