חשד: עובדים במס הכנסה וביטוח לאומי מכרו מידע על אזרחים לחוקרים פרטיים

המעצר הוא במסגרת פרשה הנחקרת במשטרה מאז חודש אפריל, והיום הותרה לפרסום

14 חשודים, ובהם עובד במס הכנסה, עובד הביטוח הלאומי וחוקרים פרטיים (חלקם אנשי משטרה לשעבר), נעצרו ביממה האחרונה ע"י חוקרי מפלג ההונאה של משטרת מחוז ת"א, בחשד לעבירות של לקיחת ומתן שוחד, מירמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ופגיעה בפרטיות.

מעצרם בא במסגרת פרשה הנחקרת במשטרה מאז חודש אפריל, והיום הותרה לפרסום. החשודים יובאו היום לבית משפט השלום בת"א, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם.

החקירה החלה בעקבות תלונה שהגישה אחראית המידע ברשות המיסים נגד רכז בכיר במשרד פקיד שומה דן במס הכנסה, החשוד שנכנס למאגרי המידע הממשלתיים למטרות שאינן קשורות בעבודתו.

מפלג ההונאה, בסיוע יחידת ברק והיחידה המרכזית של משטרת ת"א, פתח בחקירת התלונה. במקביל, התקבלה גם תלונה לפיה עובדת במחלקת הגבייה של הביטוח הלאומי נכנסת אף היא למאגרי מידע, שאינם אמורים להיות בתחום עבודתה.

את המידע הם העבירו לאדם שהמשטרה מגדירה כ"מאכער". מדובר בבעל חברת חקירות, שאינו בעל רישיון חוקר פרטי בעצמו, וחשוד שתיווך בין עובדי המדינה לבין חוקרים פרטיים ששילמו עבור המידע.

החקירה הסמויה העלתה, כי מדובר בתופעה של ממש, שבה חוקרים פרטיים חלקם מוכרים - הזמינו מידע הקשור ללקוחותיהם, ולגופים ואנשים אחריהם הם מתחקים, תמורת תשלום של מאות ואלפי שקלים. המידע והכסף הועברו באמצעות אותו "מאכער", שכמובן גזר קופון לעצמו.

בעזרת האזנות סתר לטלפון ומעקב אחר תנועת הפקסים במשרדו של אותו "מאכער", חשפו החוקרים כמות מידע גדולה שהעבירו אליו עובדי המדינה. בין היתר, מדובר במידע על יכולות כספיות של אנשים ועל עזיבתם את גבולות המדינה. כך גם עלו חוקרי המשטרה על זהות החוקרים הפרטיים שהזמינו את המידע.

אתמול הפכה החקירה לגלויה, אחרי שהחוקרים פשטו על בתיהם ומשרדיהם של אנשי רשות המיסים ומשרדי החקירות, ומצאו שם אלפי מסמכים ובהם פרטים אישיים של מאות אזרחים, שהוצאו מהמאגרים הממשלתיים במשך חודשים.