שותף חדש לדורי: בעליה של חברת Northern Group האמריקנית ירכוש 50% מאכד

העסקה משקפת שווי שוק של 69 מיליון דולר לדורי הנדסה * אכד הינה בעלת השליטה בא.דורי ומחזיקה ב-90% ממניותיה

קבוצת אכד, בעלת השליטה בחברת א.דורי, חתמה על הסכם להכנסת שותף אמריקני לשורותיה. על פי ההסכם, ירכוש אלכס דמביצר, מבעליה של קבוצת Northern Group מניו-יורק 50% ממניות אכד, שהינה הבעלים של 90% ממניות א.דורי. ב-50% הנותרים ממניות אכד תמשיך להחזיק קבוצת אורי דורי. כמו כן, העסקה משקפת שווי שוק של 69 מיליון דולר לחברת דורי הנדסה , הנמצאת בשליטת אכד.

על פי תנאי ההסכם, העמיד המשקיע האמריקני הלוואה בסך של כ-31 מיליון דולר לטובת קבוצת אורי דורי, כאשר 19 מיליון דולר מתוך סכום זה שימשו כדי שקבוצת אורי דורי תרכוש את אחזקותיה של קבוצת אמטיסט, שהחזיקה בכשליש ממניות אכד. ההלוואה ניתנת להמרה ל-50% ממניות אכד, והמרה זו צפויה להתבצע לאחר השלמת הליך בדיקת נאותות לאכד ולא.דורי על ידי המשקיע האמריקני, כאשר הסכם ההשקעה הסופי צפוי להיחתם בעוד 90 יום.

עוד נקבע בהסכם, כי אורי דורי ימשיך לכהן כמנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון בא.דורי. את המשקיע האמריקני ייצג בהסכם משרד עורכי הדין יהודה רוה, ואילו את אכד ייצג משרד ש.פרידמן. חברת גיזה, זינגר אבן יעצה למשקיע האמריקני בתחום הפיננסי.

חברת Northern Group, הינה חברה הפועלת בשוק הנדל"ן בארה"ב, ובבעלותה נכסים בשטח כולל של למעלה ממיליון מ"ר במרכזי הערים הגדולות. אלכס דמביצר, מבעליה של נורת'רן גרופ מסר היום כי "אנו רואים באכד ובא.דורי פלטפורמה חשובה כדי להרחיב את פעילות הנדל"ן שלנו לשווקים באירופה ובישראל, שאנו מאמינים בכלכלתה".

מנכ"ל א.דורי, אורי דורי, אמר היום כי "אנו גאים על השקעתו של בעלי קבוצת נות'רן גרופ באכד, ומשוכנעים כי הדבר משקף הבעת אמון משמעותית של המשקיעים במשק הישראלי בכלל ובחברת א.דורי בפרט. אנו מתכוונים, כי שיתוף הפעולה עם נורת'רן גרופ יסייע לא.דורי להרחיב את פעילותה הבינלאומית בשוק הנדל"ן בארה"ב ולסייע לה להמשיך את צמיחתה בישראל וגם בשוק האירופאי, בו א.דורי פעילה גם כיום".

א. דורי מעורבת כיום בייזום וביצוע פרויקטים בארץ ובחו"ל. בישראל מעורבת החברה בשלבים שונים של פרויקטים בהיקף כולל של כ-3,500 יחידות דיור באזורי הביקוש, וכן ברשותה צבר פרויקטים קבלניים בתחום הביצוע בהיקף כספי של כ-650 מיליון שקל.

נזכיר, כי החברה דיווחה לאחרונה על התפתחות נוספת הנוגעת לפעילותה הבינלאומית. החברה מסרה, כי תאגיד השקעות בינלאומי חתם על הסכם הבנות מותנה להשקעה של כ-52.5 מיליון יורו תמורת 33.33% ממניות רונסון, המרכזת את פעילותה של א.דורי בשוק המגורים בפולין. העיסקה משקפת לרונסון, שווי של 157 מיליון יורו אחרי הכסף (105 מיליון יורו לפני הכסף). השלמת העיסקה כפופה עדיין להשלמת בדיקת נאותות על ידי הקונצרן ולקבלת אישורים נוספים.

רונסון מוחזקת כיום בחלקים שווים על ידי א.דורי ושותף נוסף. שווי אחזקת א.דורי בחברה לאחר ההשקעה יעמוד על כ-52.5 מיליון יורו "על הנייר". רונסון נחשבת לאחת מחברות הנדל"ן המובילות בפולין בתחום הייזום למגורים. החברה פעילה בעיקר באזורי הביקוש של הערים וורשה ופוזנן, וכיום היא חולשת על צבר פרוייקטים בהיקף של כ-2,200 יחידות דיור. לא. דורי פעילות יזמית גם בבולגריה, רומניה ואוקראינה. חברת א.דורי פועלת כיום, בעקבות השלמת מהלך של ארגון מחדש, באמצעות 3 חטיבות: בניה, ייזום ישראל וייזום חו"ל.

החברה מתמחה בבניית שכונות מגורים, פרויקטים מסחריים, בנייני משרדים, מרכזי קניות ובבניית מגדלי היוקרה, בהם מגדלי צמרת, מגדל YOO, שרתון סיטי טאוואר, מגדל מנהטן, בית גיבור ספורט ואחרים.

א.דורי סיימה את הרבעון השני של 2006 עם הכנסות בסך של כ-163 מיליון שקל ועם רווח נקי בסך של כ-500 אלף שקל.