בקשה לתבוע 100 מיליון ד' מבעל מניות בחברה בשליטת אלביט

לטענת התובעים, ד"ר אילן תמשס הביא בהתנהגותו לקריסתה של חברת A-eye advanced vision technologyes

ארנון קרת מאבן יהודה ועמי רודיך מת"א, בעלי מניות (15.36%) בחברת A-eye advanced vision technologyes, מבקשים מבית המשפט המחוזי בת"א לאשר להם להגיש תביעה נגזרת של החברה נגד בעל מניות בה (20.6%), ד"ר אילן תמשס מחיפה, בסכום של 100 מיליון דולר. לטענתם, ד"ר תמשס בהתנהגותו הביא לקריסת החברה.

החברה נוסדה בשנת 97', ויתר בעלי המניות בה הם חברת אלביט (40%) ועו"ד מיבי מוזר מת"א (2.7%).

ד"ר תמשס הוא מדען שפיתח טכנולוגיה הפועלת באמצעות אלגוריתם. על בסיס הטכנולוגיה ובאמצעות יישומה ניתן לזהות חומרי נפץ המוטמנים בכבודה. זאת, על-ידי שילוב הטכנולוגיה בכרטיס אלקטרוני "חכם" המורכב על מכונות שיקוף כבודה, המופעלות למשל בשדות התעופה.

לפי התביעה, בשלב בו היה אמור להתבצע השלב האחרון של בחינת המוצר, יעילותו ויישומו, סירב ד"ר תמשס לשתף פעולה ולהציג את האלגוריתם לבחינת משרד הביטחון, דרש תשלום כספי שלא היה מגיע לו, והתנה את שיתוף הפעולה שלו בביצוע התשלום.

לדברי התובעים, באמצעות עו"ד יעקב אמסטר, רק כאשר התרצה הנתבע והסכים בסופו של דבר לבצע את מבחן ההיתכנות של האלגוריתם, התברר שהתקציב לעריכת מבחני ההיתכנות ירד מסדר היום של משרד הביטחון, והתקציב של הגורם האמריקאי tswg, שיועד לצורך עריכת המבחנים, כבר אינו רלבנטי.

התובעים טוענים כי התנהגות בלתי רציונלית, בלתי סבירה ובלתי מתקבלת של ד"ר תמשס הביאה לאובדן הפוטנציאל של החברה והצלחתה. לדבריהם, הפוטנציאל של החברה הוערך במאות מיליוני שקלים. "הנתבע מטעמי התעקשות, או נקמנות, או קטנוניות הביא לאובדנו של מפעל חיים ולקריסתה הטוטאלית של החברה, שנותרה ככלי ריק", טוענים. לדבריהם, הגשת התביעה היא לטובת החברה והיא הדרך היחידה לקיימה ולדאוג לזכויותיה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 2149/06).