תביעה ב-23.5 מיליון שקל נגד המזרחי: "אחראי לקריסת חברות ולהליכי פשיטת הרגל"

לטענת הבעלים של חברות הגות הספר היהודי וספרי קודש המרכז, המנהל המיוחד של עסקיו קבע נחרצות כי הבנק אחראי לקריסת החברות

אביעד אנסבכר מירושלים, לשעבר הבעלים והמנהל של חברות הגות הספר היהודי וספרי קודש המרכז (בפירוק), שעסקו בשיווק והוצאה לאור של ספרי קודש, הגישו היום לבית המשפט המחוזי בת"א תביעה בסך 23.5 מיליון שקל נגד בנק המזרחי . זאת, בטענה כי הבנק אחראי לקריסת החברות ולהליכי פשיטת הרגל של התובע.

הבנק נקט בהליך של כינוס נכסים נגד החברות ובהליך של פשיטת רגל נגד התובע והגיש תביעת חוב ביוני 2001 בסך כ-2.6 מיליון שקל, שהתבססה על חוב החברות ועל ערבותו האישית של התובע. הבקשה נדחתה על ידי המנהל המיוחד, ובית המשפט אימץ את החלטת המנהל המיוחד לפיה הבנק לא הוכיח את תביעתו.

לדברי התובע, באמצעות עו"ד שאול קוטלר, המנהל המיוחד קבע נחרצות כי הבנק אחראי לקריסת החברות ולהליכי פשיטת הרגל של התובע; החזיר עשרות שיקים שלא כדין; הודה בטעותו והחליט לכבד את השיקים רטרואקטיבית; מימש שעבוד צף על נכסי החברות בחוסר סמכות, מאחר והן לא קיבלו אשראי חדש בתמורה לשעבוד; התעלם מכניסת משקיע; בחר לגרום לקריסה, כאשר היו בידיו ביטחונות; ומימש כספים שלא כדין מחשבונותיו הפרטיים של התובע.

עוד קבע המנהל המיוחד, כי הבנק נהג בחוסר תום לב תוך הפרת חובת האמון המיוחדת שעליו, ואף הסתיר פרטים ומידע מהמנהל המיוחד. (ת.א. 2151/06).