אלקטרה נדל"ן מרחיבה השקעותיה בארה"ב: רכשה עם הרבור גרופ בניין בשיקגו תמורת כ-412 מיליון שקל

הבניין ממוקם בסמוך לבניין סירס, הבניין הרביעי בגובהו בעולם * חלקה של אלקטרה נדל"ן בעסקה עומד על 47%

אלקטרה נדל"ן , בניהולו של שלמה שרף, מרחיבה את השקעותיה בארה"ב. החברה רכשה ביום שישי האחרון, יחד עם שותפתה בארה"ב, חברת הרבור גרופ, בניין משרדים בעיר שיקגו שבארה"ב תמורת כ-412 מיליון שקל. חלקה של אלקטרה נדל"ן בעסקה הוא 47%. ביום חמישי האחרון דיווחה אלקטרה נדל"ן, כי רכשה את הבעלות המלאה על קמפוס משרדי לוסנט בנירנברג שבגרמניה תמורת כ-541 מיליון שקל. בכך, איפוא, משלימה אלקטרה נדל"ן תוך 48 שעות שתי עיסקאות בהיקף כולל של קרוב ל-1 מיליארד שקל.

השותפה של אלקטרה נדל"ן בעיסקה היא כאמור קבוצת הרבור גרופ, המשתפת פעולה עם החברה גם בעסקאות נוספות בארה"ב. הרבור גרופ הינה חברת נדל"ן עם היקף נכסים בארה"ב של 1.5 מיליארד דולר, הכוללים כ-10 אלף יח"ד, כ-600 אלף מ"ר משרדים ושלושה בתי מלון. לחברה משרדים בנורפולק, ניו יורק, שיקגו ורמת גן.

הבניין שנרכש ע"י אלקטרה ממוקם ב-West Loop של אזור המשרדים של שיקגו (ה-CBD), אזור הנחשב למבוקש ביותר באזור. הבניין המשתרע על פני שטח של 47,600 מ"ר, הוא מגדל משרדים בן 35 קומות, הנמצא במרכז העסקים של העיר שיקגו, וממוקם בסמוך לבניין סירס המפורסם, שהינו הבניין הרביעי בגובהו בעולם.

שיעור התפוסה בבניין הנרכש עומד על 91% ודמי השכירות השנתיים מסתכמים בכ-28.9 מיליון שקל. בכוונת אלקטרה נדל"ן ושותפיה לפעול להגדלת שיעור התפוסה בבניין באופן שיגדיל את דמי השכירות המשולמים ואת התשואה על ההשקעה בנכס. שוק המשרדים של שיקאגו נהנה בעת האחרונה ממגמת צמיחה, הבאה לידי ביטוי בעלייה בשיעורי התפוסה באזור, העתקת משרדים לאזור על ידי חברות גדולות, התחלת תהליך של עליית דמי השכירות, ובמקביל תחזיות כלכליות המנבאות פריחה כלכלית לאזור בשנים הקרובות.

הנכס הנרכש על ידי אלקטרה נדל"ן לצורך מימון העסקה יעמיד מוסד פיננסי בארה"ב הלוואת נון ריקורס (Non Recourse) בהיקף כ-315 מיליון שקל (כ-72 מיליון דולר), המהווה 79% מערך הבניין. ההלוואה, שתועמד לתקופה של 9 שנים, תישא ריבית קבועה של 6.07%.

לדברי מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שלמה שרף: "העיסקה הנוכחית משקפת את המדיניות של אלקטרה נדל"ן לרכוש נכסים עם פוטנציאל השבחה, שתאפשר לנו להגדיל בעתיד את התשואה על ההשקעה הראשונית. עיסקה זו מצטרפת לרכישות שביצענו לאחרונה להגדלת תיק הנכסים המניבים שלנו באירופה ובצפון אמריקה. במקביל, אנו ממשיכים באיתור הזדמנויות למימוש נכסים בתשואות גבוהות, כפי שביצענו לאחרונה במסגרת עיסקת דויטשה טלקום".

מתחילת הרבעון השלישי של 2006 ביצעה אלקטרה נדל"ן מספר רכישות משמעותיות בהיקף עסקאות כ-1.5 מיליארד שקל. ביולי האחרון רכשה החברה בניין משרדים בקנטאקי, ארה"ב, בהיקף של 188 מיליון שקל. לאחר מכן רכשה את בניין סוויסקום בשוויץ, בהיקף של 410 מיליון שקל ולפני כשבועיים הודיעה החברה על עסקה לרכישת פורטפוליו של 6 בנייני משרדים בגרמניה, בהיקף של 320 מיליון שקל. בסוף השבוע, כאמור, הוסיפה אלקטרה נדל"ן לתיק נכסיה את קמפוס משרדי לוסנט בנירנברג.

במקביל, בחודש יולי, מכרו אלקטרה נדל"ן ושותפותיה את אחזקותיהן ב-7 בנייני דויטשה טלקום בגרמניה בעסקת ענק בהיקף 1.87 מיליארד שקל. המכירה הניבה לאלקטרה נדל"ן עודף תזרימי של 101 מיליון שקל.