צבי מור שוב מחזיר כספים לדור כימיקלים: השיב 246 אלף מכיוון שלא אושרה כראוי עסקת מכירת הפאג'רו שלו לחברה

בעבר נדרש להשיב כספים בגין מענקים שקיבל * לאחרונה נתכנסה אסיפת בעלי המניות של ארזים לאשרר עסקת בעלי עניין דומה.

גם לאחר שמכר את אחזקותיו בדור כימיקלים , שמו של צבי מור מסרב לרדת מהכותרות של החברה. החברה הודיעה היום, כי מור נדרש לשלם בחזרה לחברה, סכום של 246 אלף שקל בגין עסקת בעלי עניין במהלכה רכשה החברה ממנו רכב, בתקופה בה כיהן כיו"ר הדירקטוריון.

הסיפור שניתן למקמו בשטח האפור, שבין עסקה בלתי מהותית לבין כזו המצריכה קבלת אישורים לשם יישומה, החל בשנת 2002. בבעלותו של צבי מור נמצא אז רכב מסוג מיצ'ובישי פאג'רו. בחברה החליטו להפוך את הרכב לרכב חברה וקנו ממנו את הרכב תמורת כ-230 אלף שקל. לאחר 3 שנים, החליטו בחברה למכור את הפאג'רו בתמורה לסכום של 170 אלף שקל. כתוצאה מהמכירה אף נרשם רווח הון של 42 אלף שקל בדוחותיה לשנת 2005.

הבעיה היא שההסכם בין מור לבין דור כימיקלים לא קיבל את אישורם של המוסמכים בחברה. היועץ המשפטי של החברה דווח על כך ליו"ר ועדת הביקורת ויו"ר הדירקטוריון ומשם עבר הנושא לטיפולו של מבקר הפנים, שהחליט לבטל את העסקה כליל. נציין, כי עוד בעת פרסום דוחות החברה לסיכום שנת 2005 דווח על בדיקתו של המבקר את הנושא.

איך בדיוק בוטלה העסקה? הוחלט כי צבי מור יחזיר את סכום ההוצאות של החברה על הרכב מרגע שעבר לרשותה ועד למכירתה. להפרש של כ-57 אלף שקל הנובע מהפער שבין הקנייה למכירה נוספו עלויות האחזקה, ביטוח, דלק וכדומה וכן הפרשי הצמדה בין השנים (מעין תחשיב לליסינג תפעולי). בסיכומו של דבר נדרש ממור לשלם כ-246 אלף שקל, סכום הגבוה מהסכום הראשוני ששולם לו בעבור הג'יפ.

זהו לא הסכום הראשון שמור משיב לחברה. עוד במהלך כהונתו כיו"ר, תקופה בה התעוררו שערוריות ניהול רבות, נאלץ להחזיר סכום של 527 אלף אירו, ששולמו לו בגין תפקידו כדירקטור בחברות בקבוצת טריאופאן, החברה הבת, בין השנים 2002-2004, משום שהשכר לא אושר במוסדות המתאימים של דור כימיקלים. כמו כן, צירף תשלומים נוספים של 278 אלף שקל תוספת שכר בשנת 2002 ו-453 אלף שקל מענק עודף שקיבל.

אין ספק כי מור לא קיבל את החשבון שהוגש לו בחיוך רחב, אך מסתבר שמשקולת בכובד של רבע מיליון שקל אין בה כדי להצית שוב את החיכוכים במשפחת דנקנר, רגע לאחר שנפתרו חלקית. נזכיר כי לפני שבועיים חיסלו אורלי וצבי מור את אחזקותיהם בדור כימיקלים ובתעשיות מלח לאחר שמכרו בתמורה ל-72.4 מיליון שקל לדני דנקנר את המניות שברשותם ובכך נסתיים פרק נוסף במאבקי השליטה במשפחת דנקנר המפולגת.

קשה שלא למצוא את הדמיון בין הסיפור על הפאג'רו של מור לבין הקדילק של מאיר גורביץ', בעל השליטה בחברת ארזים. במהלך 2004 קנתה ארזים את כלי הרכב הפרטי של גורביץ', קדילק סביל מודל 2000, תמורת 300 אלף שקל, והרכב הפך לרכב חברה שבשימושו.

ברשות ניירות ערך ביקשו הבהרות לגבי עסקת ההעברה של הקדילק, ודרשו מארזים דיווח מקיף בנושא. בארזים הודיעו כי למרות שאינם מסכימים שמדובר בעניין מהותי המצריך אישורים מיוחדים, לנוכח בקשת משה טרי וחבריו לרשות פרסמו את כל מהלך הרכישה. ביולי האחרון נתכנסה האסיפה הכללית של החברה לאשר בדיעבד עסקת בעלי עניין עם גורביץ'.