מנהל הכספים לשעבר בחברת אנרון נשלח הערב ל-6 שנות מאסר בפועל

פאסטו, אשר היה שותף להונאת הענק שהביאה לקריסת אנרון, הודה באשמות המיוחסות לו, וסייע לתובעים בפרשה על מנת להפליל שותפים נוספים בהונאה

אנדרו פאסטו, מנהל הכספים לשעבר בחברת אנרון, אשר קרסה כתוצאה מהונאת ענק, נשלח הערב ל-6 שנות מאסר בפועל, בעוד הוא ציפה לעונש של 10 שנות מאסר במסגרת הסכם משפטי אותו הצליח להשיג.

השופט המחוזי קן הויט ציין בפסק הדין כי פאסטו סייע לתובעים בפרשה בצורה "מדהימה", עזר להרשיע עבריינים הקשורים להונאה, והביע חרטה כנה על מעשיו הפליליים. בנוסף, השופט לא קנס את פאסטו בשום סכום כספי, ואף הציע לכלוא אותו במתקן כליאה בעל רמת בטיחות נמוכה.

"מה שמניע את מערכת המשפט הוא הרחמים", ציין הויט, והוסיף כי "היית (פאסטו) שיכור תחת השפעת יין הבצע, אך עונשך כבד יותר, מפני שאשתך נושאת בו יחד איתך". השופט התכוון לגזר הדין שקבע עבור אישתו של פאסטו, ליאה, אשר תרצה שנת מאסר בפועל.

פאסטו, אשר היה שותף להונאת הענק שהביאה לקריסת אנרון, הודה באשמות המיוחסות לו, והסכים לסייע לתובעים בפרשה על מנת להפליל שותפים נוספים בהונאה. עדותו סייעה להרשיע את יו"ר החברה לשעבר, קנת' ליי, ואת המנכ"ל לשעבר, ג'פרי סקילינג. קריסת אנרון הובילה לפיטורי אלפי עובדים ולהפסדים בגובה מיליארדי דולרים למשקיעי החברה.