הפרקליטות מתכוונת לגבות עדות בצרפת מ"איש הקש" בפרשת צינורות המזה"ת

בפרשה מואשמים מי שהיו בעלי השליטה בחברה, אביב אלגור ואיאן דייוויס, שהשיגו במירמה אישור לדמי ניהול חודשיים בגובה 250 אלף ש'

פרקליטות המדינה שוקדת על פנייה לשלטונות צרפת לצורך גביית עדותו בחו"ל של ויליאם הרנדל, ששימש לפי החשד כאיש הקש בפרשת צינורות המזרח התיכון (צמ"ת).

על-פי כתב האישום בפרשה, אביב אלגור ואיאן דייוויס, שהיו בעלי השליטה בחברה, באמצעות חברת 3I בשליטתם, השיגו במירמה את אישור האסיפה הכללית של צמ"ת להסכם דמי ניהול, שהבטיח להם דמי ניהול חודשיים בגובה 250 אלף שקל.

לפי החשד, האישור הושג באמצעות איש קש, ויליאם הרנדל, חברו של דייוויס, שהיה בעל מניות בחברה. על פי הנטען בכתב האישום, שהוגש בידי עוה"ד יהודית תירוש ואופיר רוטשילד מפרקליטות מיסוי וכלכלה, הרנדל רכש את המניות בכספים שקיבל בהלוואה מחברות בשליטת 3I. כמו כן, חשבונותיו נוהלו על-ידי אלגור ואסתר אלדן, ששימשה כמנכ"לית צמ"ת, והנאשמת אף היא בתיק. ככזה, לטענת התביעה, הרנדל היה בעל עניין אישי בתיק, אך הצבעתו באסיפה סווגה כהצבעה של מי שאינו בעל עניין אישי.

בזמנו, נערך חיקור דין להרנדל, שמקום מושבו בצרפת. הרנדל אמר אז בעדותו כי הכסף שבו רכש את מניות צמ"ת אינו כספו שלו, וכי לא הרוויח מהמניות שהחזיק. דבר זה מחזק לכאורה את טענת התביעה, לפיה הרנדל שימש איש קש בלבד.

התביעה ביקשה להביא את הרנדל לעדות בישראל, שתתמוך בהודעה שנתן בזמנו. ואולם, מאחר שהרנדל מתגורר בצרפת יש קושי בכך, ולכן התביעה מנסה לגבות את עדותו בצרפת.

אלגור מיוצג בידי עוה"ד שוקי חורש ואילן סופר; דיוויס מיוצג בידי עו"ד משה ישראל; אלדן מיוצגת בידי עו"ד יעקב וינרוט; והנאשם הרביעי, עו"ד אבי שץ, מיוצג בידי עו"ד נתי שמחוני.

אתמול נמשכה חקירתו הנגדית של עו"ד רמי בן-נתן, ששימש כעורך הדין של צינורות המזרח התיכון. בן-נתן סיפר כי אלגור נועץ בו, אך ההתייעצות היתה כללית, ולמעשה לא גולו לו פרטים הנוגעים על הרנדל, שאותם ידע בהמשך, ואשר לו היה יודע אותם בזמן אמת, לא היה מאשר את הצבעתו של הרנדל כנעדר עניין.

עו"ד שוקי חורש, המייצג את אלגור, יחד עם עו"ד אילן סופר, ניסה להראות במהלף החקירה הנגדית, כי בן-נתן לכאורה התרשל. כן תקף אותו על מה שכינה, הפרת חיסיון עו"ד-לקוח, בעת שמסר בן-נתן עדות בפרשה זו, ברשות ני"ע.