עאטף זאהר: "זה יום עצוב וכואב, שחבל שקרה"; ביה"ד לערעורים: "דרגתו שימשה לו כמנוף לביצוע המעשים"

הורשע בשורה של עבירות מין, בהן מעשי אינוס * יורד לדרגת טוראי וישלם קנס של 35 אלף שקל למתלוננת, בנוסף לשנתיים מאסר על תנאי

6 שנות מאסר בפועל נגזרו הבוקר על אלוף-משנה עאטף זאהר, שהורשע בעבירות של מעשי אינוס בחיילת ששירתה תחת פיקודו. כמו כן יועמדו לזאהר שנתיים מאסר על תנאי, הוא יורד לדרגת טוראי והוטל עליו קנס של 35,000 שקלים - אותם יצטרך לשלם למתלוננת.

"זה יום עצוב וכואב, שחבל שקרה", אמר זאהר עם קבלת פסק הדין, "אני לפחות נהנה מהתמיכה הנפלאה של משפחתי - אישתי וילדיי הנפלאים. הצדק יצא לאור". עם תום הקראת גזר הדין הטיחו קרובי משפחתו של זאהר בשופטים קריאות "פושעים". עורך דינו של זאהר, אביגדור פלדמן, הודיע כי יבקש לערער על גזר הדין בפני בית המשפט העליון.

נפגעת התקיפה של זאהר לא נכחה באולם בית-המשפט בזמן הקראת פסק הדין, אך מסרה באמצעות עורך דינה, עופר רון, כי לעונש אין כל משמעות עבורה: "הנזק הנפשי שהוא גרם לי בלתי הפיך. העובדה שמי שפגע בי עדיין מסתובב חופשי, ממשיכה להשפיל אותי ואני מפחדת שימשיך לפגוע בי", אמרה המתלוננת. כמו כן, עורך דינה אמר: "כל יום שהוא נמצא מחוץ לבית הכלא למעשה יום מאסר שלה בתוך הבית, מאחר והיא לא עובדת ולא לומדת. אפילו הטיפולים הפסיטכולוגיים הרבים שהיא עברה לא עזרו לה".

השופט: "הנאשם רמס בגסות את כבודה של המתלוננת"

בפסק הדין כתב נשיא בית הדין המיוחד לערעורים, האלוף ישי בר, כי זאהר השתמש בבכירותו כדי להתעלל בפקודתו: "הנאשם רמס בגסות את כבודה של המתלוננת, הפך אותה לכלי ריק ולחפץ. דרגתו שימשה לו כמנוף לביצוע המעשים פעם אחר פעם". זאהר הורשע בשורה של עבירות מין, בהן מעשי אינוס, אשר בוצעו במשרדי הקצין בצפון הארץ, במלון בתל אביב ובדירתה של המתלוננת.

עורך דינה של המתלוננת אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי עונש משמעותי שיוטל על זאהר יכול למנוע מעשים כאלה בעתיד: "סביר להניח שזו לא תופעה חד פעמית. לכן אולי בכל זאת יגזר עליו עונש ראוי, שירתיע אחרים מלעשות דברים שהוא עשה, או אפילו בקרבתם".

בתחילה זוכה הקצין הבכיר מאשמת אונס, אך בעקבות ערעור הפרקליטות, חזר בו בית המשפט מהחלטתו והרשיע את עטאף בעבירות המיוחסות לו. באחרונה נדחה הערעור שהגיש עטאף על הרשעתו בהטרדה מינית, אך בית המשפט החליט להשאיר את ההחלטה על כנה.