שמן חוזרת לסויה עם מחלבות גלעד: תעביר לה ציוד ייצור תמורת 25% מהמחלבה

בנוסף תעמיד שמן הלוואת בעלים בעלות של עד 2.5 מיליון שקל להקמת תאגיד המספק חומרי גלם למחלבה

תעשיות שמן הודיעה כי בסוף השבוע שעבר חתמה על הסכם עם מחלבת גלעד על רכישת 25% ממנה בתמורה לציוד בשווי של 3.5 מיליון שקל. בנוסף תעביר שמן הלוואת בעלים בשווי 2.5 מיליון שקל. בכך חוזרת החברה לתחום מוצרי הסויה, לאחר שבתחילת השנה סיימה את השותפות שהיתה לה עם שטראוס בתחום.

הציוד שיועבר לגלעד הינו הציוד המושבת של חטיבת הסויה שהושבתה זה מכבר. הלוואת הבעלים בהיקף של 2.5 מיליון שקל היא בהתאם לשיעור האחזקה של בעלי המניות. הלוואת הבעלים היא במטרה להקים תאגיד המספק חומרי גלם למחלבת גלעד.

במסגרת ההסכם העניקה שמן לבעלי המניות שלה אופציה לרכישת מניות גלעד שיוקצו לה תמורת סכום כולל של 5.6 מיליון שקל. אופצית הרכש הינה ל-6 שנים.

נציין כי חברת שמן פועלת בתקופה האחרונה תחת נטל חוב כבד המחייב אותה להוצאות מימון כבדות. ההסכם עם מחלבת גלעד דורש את הסכמת הבנקים הנושים. באם לא יתקבל האישור עד סופו של חודש נובמבר, יבוטל ההסכם.

בתחילת 2005 החלה תעשיות שמן בתהליך הבראה שהוביל המנכ"ל יעקב לסקוב על-מנת לייצב אותה מבחינה פיננסית. במסגרת התוכנית שונה המבנה הארגוני של החברה לשתי חטיבות עיקריות: ייצור ושיווק.

כמות העובדים בחברה צומצמה בכ-10% ונעשו קיצוצים בשכר. כמו כן הובא לחברה כוח אדם איכותי על-מנת לייעל את כושר הייצור, למצב ולחזק את המותגים ולבחון פיתוח מוצרים חדשים.

נכון לתחילת השנה, ההון העצמי של שמן עמד על 28.2 מיליון שקל, סכום שהיווה 4.7% בלבד מן המאזן. חובותיה של החברה לבנק לטווח הקצר והארוך עומדו על כ-462 מיליון שקל.

על פי תוצאות הרבעון השני של השנה, עומדים הפסדי החברה הנצברים על סך של 107 מיליון שקל הנובעים בעיקר בהוצאות המימון הכבדות על חובות החברה לבנקים. הוצאות מימון אלו הוערכו על ידי החברה בכ-65 מיליון שקל.