אלביט הדמיה למשקיעים: פלאזה סנטרס תונפק לפי שווי של 500-600 מ' אירו

תתחיל להיסחר בבורסה ב-3 בנובמבר * ככל הנראה יונפקו 20% מהחברה * מחר אמור להיפתח תהליך הפרייסינג, שיימשך עד ל-26 באוקטובר * החתם שיוביל את ההנפקה יהיה בנק ההשקעות UBS

חברת אלביט הדמיה ערכה היום כנס למשקיעים בשוק ההון לקראת ההנפקה ההולכת וקרבה של החברה הבת, פלאזה סנטרס, בבורסת ה-LSE שבלונדון. ל"גלובס" נודע כי החברה הציגה בכנס הערכת שווי בלתי תלויה לפלאזה סנטרס בגובה 580 מיליון אירו, שהם כ-730 מיליון דולר, וזאת בדומה להערכות המוקדמות שפורסמו לראשונה ב"גלובס".

הרף התחתון להנפקה מציב לפלאזה סנטרס שווי של 500 מיליון אירו, שהם 630 מיליון דולר. החתמים בהנפקה יהיו UBS, שיוביל את ההנפקה, פועלים שוקי הון ו-BRIDEWELL. עוד נאמר בכנס כי מניית פלאזה סנטרס תחל להיסחר ב-3 בנובמבר בבורסה האנגלית, וכי מחר צפוי להתחיל תהליך הפרייסינג.

במסגרת מצגת שערך למשקיעים מוטי זיסר, בעל השליטה באלביט הדמיה, צוין עוד כי כל פעילותה של אלביט הדמיה בתחום המרכזים המסחריים יבוצע באמצעות חברה זו. זיסר ציין כי החברה מנהלת מגעים להכנסת שותף, או למכירת פרויקט ההיפודרום לפי תשואה של 6.3%, המשקפת רווח של מעל 100 מיליון אירו לפלאזה סנטרס. זה המקום לציין כי מגעים כאלו או אחרים מתנהלים כל העת וכדאי לזכור כי לאלביט הדמיה יש אינטרס מובהק לשחרר מידע שכזה ערב הנפקתה בבורסה.

פעילות יזמות אחרת בתחום הנדל"ן תבוצע באמצעות אלביט הדמיה. על פי ההערכות, תנפיק אלביט הדמיה 20% מפלאזה סנטרס, המוחזקת כיום במלואה על ידה. זה המקום לציין כי שוויה של פלאזה סנטרס, כפי שהוצג בהערכת השווי היום, כולל גם את הפרויקט החדש של החברה ברומניה, ובהנחה שיתקבלו כל האישורים הנדרשים להקמתו עד ליום ההנפקה.

לפני שבוע דיווחה אלביט הדמיה על רכישת 75% מפרויקט casa Radio שבמרכז בוקרשט, רומניה. מדובר בקומפלקס הכולל מרכז בידור וסחר בשטח של 120 אלף מ"ר, מלון 5 כוכבים בן 300 חדרים ושטחים שיוקצו לבנייני משרדים ויחידות דיור. הקומפלקס, הדומה באופיו לפרויקט שמקימה החברה באי אובודה שבהונגריה, ישתרע על פני 360 אלף מ"ר, והוא צפוי להיבנות בשלושה שלבים, שיתפרשו על פני 5-6 שנים. ההשקעה הראשונית בפרויקט צפויה להסתכם ב-41 מיליון דולר, והעלות הכוללת של בנייתו תעמוד ככל הנראה על כ-500 מיליון דולר. נזכיר כי עלותו הכוללת של פרויקט האי אובודה היא כ-1.5 מיליארד יורו, אלא ששם מחזיקה פלאזה סנטרס (הזרוע הביצועית של אלביט הדמיה) כ-30% בלבד, לעומת אחזקה של 75% בפרויקט ברומניה.

פלאזה סנטרס הינה הזרוע הביצועית של אלביט הדמיה בתחום של ייזום, בנייה והקמה של מרכזי בידור וסחר, בעולם בכלל ובמזרח אירופה בפרט. החברה הקימה בעבר 22 מרכזים מסחריים במרכז ומזרח אירופה, מתוך תוכנית אב של הקמת כ-50 מרכזים מסחריים. בשנים 2004-2005 החברה מכרה את אחזקותיה בכ-20 מרכזים, רובן לרשת קלפייר הצרפתית, בלמעלה ממיליארד דולר. בימים אלו החברה יוזמת ובונה כ-15 מרכזים מסחריים נוספים, לרבות ה"היפודרום", המרכז המסחרי הגדול ביותר במרכז אירופה.