סאמיט גרמניה שוב פונה ל-AIM; תגייס 96 מיליון דולר בהנפקה משנית

החברה, בשליטת זוהר לוי, גייסה במאי האחרון כ-103 מיליון ד' והשקיעה את מרב ההון ברכישת נכסים

הגאות במספר הנפקות הנדל"ן של חברות ישראליות בשוק ההון הבריטי, באה הבוקר לידי ביטוי לא רק בהנפקות ראשוניות, אלא גם בהנפקות משניות. סאמיט גרמניה, חברת הנדל"ן המניב שבשליטת זוהר לוי, הודיעה הבוקר (ד') כי היא יוצאת להנפקה שנייה, במסגרתה תנפיק 75 מיליון מניות לפי מחיר של 1 אירו למניה. ההנפקה תתבצע עבור גופים מוסדיים חדשים וישנים ועם השלמתה תגייס החברה 75 מיליון אירו (כ-96 מיליון דולר). ההנפקה מנוהלת על-ידי בנק ההשקעות קולינס סטוארט, שהיה חתום, בין השאר, על הנפקת פלייטק, מפתחת התוכנות לאתרי הימורים מקוונים.

כאמור, עבור סאמיט גרמניה מדובר בהנפקה שנייה של מניותיה ב-AIM, הבורסה המשנית בלונדון. לפני כחמישה חודשים היא השלימה הנפקה ראשונית במסגרתה גייסה כ-103 מיליון דולר. גם במקרה של ההנפקה הראשונה נקבע מחיר המניה על 1 אירו, הזהה למחיר המניה הנוכחי. המסחר במניות החדשות שיונפקו ייחל ב-6 בנובמבר, יום שני הקרוב.

סאמיט גרמניה החליטה לפנות בשנית לשוק ההון לאחר שסיימה להשקיע את רוב ההון שגייסה בהנפקה הראשונה ברכישת נכסים שונים בגרמניה. כפי שציינו כאן לפני כשלושה שבועות, כבר במסגרת דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של השנה מסרה החברה כי היא שוקלת לגייס הון נוסף. כעת, תוכנית זו יוצאת לפועל.

את הרכישה האחרונה השלימה סאמיט גרמניה בתחילת חודש אוקטובר. החברה רכשה אז חמישה נכסים בגרמניה תמורת 20 מיליון אירו. בעקבות הרכישה יש בבעלות סאמיט גרמניה 28 מרכזי מסחר ברחבי גרמניה, ששוויים עומד על 340 מיליון אירו. מטבע הדברים, את ההון שתגייס בהנפקה השנייה תשקיע החברה ברכישת מבני מסחר נוספים בגרמניה.

בהודעתה מהיום מציינת סאמיט, כי מטרתה היא לרכוש במהלך מחצית השנה הקרובה נכסים בשווי מינימאלי של 300 מיליון אירו, כולל הפייפ-ליין הנוכחי של רכישות, ששוויו עומד על 190 מיליון אירו. פורטפוליו הנכסים שיירכשו יכלול גם בנייני משרדים, שטחי נדל"ן לצרכים לוגיסטיים וצרכים מסחריים אחרים.

עוד עולה מהודעת החברה, כי מדיניות הדיבידנד של סאמיט גרמניה (בדומה לקרנות ריט אחרות היא לחלק 85% מרווחיה כדיבידנד מדי חצי שנה. לכן, ב-2007 מתכננת החברה לחלק דיבידנד מינימאלי של 8 סנט למניה.

ג'ון למב, יו"ר החברה, ציין כי "ההון הנוסף שאנו מגייסים יאפשר לנו לפתח את עסקינו ולנצל את ההזדמנויות המעניינות הקיימות בשוק הנדל"ן הגרמני". זוהר לוי, המכהן כמנכ"ל סאמיט ניהול (חברת הניהול של הקרן), הוסיף: "יש לנו פייפ-ליין של נכסים, אותם אנו בודקים כעת. אנו מצפים כי ההון שנגייס יאפשר לנו לרכוש נכסים חדשים אטרקטיביים בתוך זמן קצר".

לוי, נזכיר, הוא חתנו של יעקב אנגל, שהנפיק גם הוא חברה בבעלותו בשוק ההון הבריטי - אנגל מזרח-אירופה - הנסחרת ב-AIM לפי שווי של כ-200 מיליון דולר. "