עופר נמרודי - איש השבוע של "גלובס"

מו"ל "מעריב" עופר נמרודי סוף סוף מודה במה שבשוק ההון מעריכים כבר לא מעט זמן: העיתון עומד למכירה

השבוע הודה עופר נמרודי במה שבשוק ההון העריכו כבר במשך תקופת מה. הודעה מטעמה של הכשרת היישוב , בשליטתה של משפחת נמרודי אישרה למעשה כי הקריירה של נמרודי בתור מו"ל עיתון מוביל עומדת בפני סיום. "נעשו מספר פניות על-ידי קבוצות משקיעים בדבר רכישת מעריב ", נכתב בהודעה, "עם קבוצות משקיעים מנהלים מגעים אשר טרם קרמו עור וגידים ואשר לא הבשילו להסכם".

אחד מאותם משקיעים הוא המיליארדר היהודי, שלדון אדלסון, המדורג במקום השלישי ברשימת עשירי העולם. השבוע נחשף ב"גלובס" כי אדלסון קיבל הצעה מנמרודי לרכוש את אחזקות הכשרת היישוב (61.7%), עופר נמרודי (1.1%) וולדימיר גוסינסקי (27.2%), לפי שווי של יותר מ-200 מיליון דולר.

בעבר הוזכרו גם שמם של משקיעים מתחום ההיי-טק שהתעניינו במעריב בתמורה ל-200 מיליון דולר, אך נמרודי מצידו דרש 240 מיליון דולר. נועם לניר, מבעלי חברת ההימורים המקוונים אמפייר און ליין, דחה שמועות שטענו כי גם הוא מעוניין. בעבר הרחוק יותר דווח גם כי חיים סבן מעוניין בעיתון. נמרודי גם גישש אצל ארקדי גאידמק, אך נתקל בסירוב מוחלט. "את 'מעריב' לא רציתי לקנות. הם פנו אלי, לא אני אליהם. יש שני מניעים אפשריים לקניית עיתון: או בשביל הביזנס או בשביל שיכירו את השם שלי. 'מעריב' הוא ביזנס לא טוב, ואת השם שלי כבר מכירים. אז אמרתי להם שאני לא רוצה לקנות". אמר איל ההון הרוסי לנחום ברנע מ"ידיעות אחרונות".

ואם כבר מזכירים אילי הון רוסיים, שותפו של נמרודי במעריב גוסינסקי, עתיד לצאת מ"מעריב" עם חור גדול בכיס. בשנת 98' השקיע איש התקשורת 85 מיליון דולר לפי שווי של 340 מיליון דולר אחרי הכסף. גם אחרי חלוקת דיבידנדים מופסד גוסינסקי על השקעתו 52 מיליון דולר, תשואה שלילית על הנייר של למעלה מ-50%. זאת למרות שהמניה זינקה בעשרות אחוזים מאז הודה נמרודי על כוונותיו לצאת מעולם העיתונות.

מאז תחילת שנות האלפיים קבוצת "מעריב" נמצאת בנסיגה מתמדת, משמעותית הרבה יותר מהממוצע בשוק העיתונות. "מעריב" הפסיד לאורך השנים האחרונות עשרות מיליוני שקלים מדי שנה. בעקבות ההפסדים הכבדים עומד העיתון לפטר 70 עובדים - עיתונאים ועובדי מינהלה. גם בינואר 2005 נעשה בעיתון הליך התייעלות ופוטרו 100 עובדים, אך תוצאותיו של אותו הליך מסרבות לבוא לידי ביטוי בדו"חות החברה, ובמחצית הראשונה של 2006 השורה התחתונה העידה על הפסד של 39.5 מיליון שקל.

שילוב התוצאות המקרטעות עם סקר TGI האחרון המציגים כי החשיפה לגיליון יומי ממוצע של מעריב ירדה מ-22.4% ל-20.4%, והחשיפה לגיליון סוף השבוע של "מעריב" ירדה מ-28.2% ל-25.3%, הובילו את נמרודי למסקנה כי הביזנס לא מתפקד.

בשבוע שעבר פרש נמרודי מעסקי הביטוח לאחר שמכר את הכשרה ביטוח לאלי אלעזרא ובספטמבר חיסל אחזקותיו בב.ס.ס.ח, כך שבעתיד הקרוב הוא צריך לשבת ולחשוב איך לרענן את תיק ההשקעות המתרוקן.