דנקנר וזלקינד נכנסים להודו: ישקיעו כ-100 מיליון דולר בנדל"ן

לפני כשבועיים הודיעה חברת אזורים על כניסה לפרויקט בנייה למגורים בצפון הודו

נכסים ובניין , הנמצאת בבעלות נוחי דנקנר, ואלקטרה נדל"ן , הנמצאת בבעלות גרשון זלקינד, הודיעו היום כי הן מתכננות להיכנס לתחום הנדל"ן בהודו.

החברות חתמו על הסכם להקמת חברה משותפת, יחד עם גורם מקומי, שתתמקד בהשקעות בהודו. החברה המשותפת מוחזקת בבעלות נכסים ובנין (45%), אלקטרה נדל"ן (45%) והגורם המקומי (10%).

בשלב הראשון ישקיעו החברות במשותף כ-100 מיליון דולר בפרויקטים בתחום הנדל"ן המניב והנדל"ן למגורים במדינת טאמיל נאדו בדרום מזרח הודו.

החברה המשותפת בוחנת השקעה בשני פרויקטים בדרום מזרח הודו, האחד בהיקף של כ-130 דונם בו מתוכננת הקמת שטחים מניבים בהיקף של כ- 260,000 מ"ר, ופרויקט נוסף בשטח של כ- 60 דונם להקמת 1,200 יחידות דיור.

מחברת נכסים ובנין נמסר כי חתימת ההסכם להקמת החברה המשותפת הינו תוצאה של עבודת מחקר ועבודת שטח מאומצת, שכללה, בין היתר, סיורים של ראשי החברות בדרום מזרח הודו ובדיקת עתודות קרקע פוטנציאליות להשקעה.

מנכ"ל קבוצת נכסים ובנין, סגי איתן, אמרה היום כי החלטת נכסים ובנין להשקיע בהודו הינה בהמשך לאסטרטגיית הקבוצה להשקיע במדינות מתפתחות בתחום הייזום, הן של נכסים מניבים והן של מגורים. "השילוב של קצב הצמיחה הגבוה וגודל השוק הופכים את הודו למדינה בעלת פוטנציאל התפתחות מהיר", היא הוסיפה.

מנכ"ל אלקטרה נדל"ן, שלמה שרף, אמר כי העסקה הנוכחית מהווה את כניסתה הראשונה של החברה לשוק במזרח אסיה. "זאת לאחר שמצאנו כי השוק ההודי הינו בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי וכי יש בו ביקושים גבוהים מהמקובל בתחומי המגורים, המשרדים והמסחר", הוסיף.

הודעתן של נכסים ובנין ואלקטרה נדל"ן מצטרפת להודעתה של חברת הנדל"ן אזורים לפני כשבועיים, לפיה היא נכנסת לפרויקט בנייה למגורים בעיר FARIDABAD, ליד ניו-דלהי שבצפון הודו.