יו"ר דן לשעבר, יורם שרעבי, זוכה מביצוע מעשה מגונה; מאסרו הופחת בשנה

שרעבי הורשע גם בבעילה אסורה ומעשה סדום בהסכמה ונדון ל-5 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל באופן חלקי את ערעורו של יו"ר דן לשעבר, יורם שרעבי, וזיכה אותו מהאישום החמור שייחס לו ביצוע מעשה מגונה בקטינה מתחת לגיל 14. ביהמ"ש הפחית שנת מאסר מהעונש של 5 שנות מאסר שנגזר עליו במארס השנה.

שרעבי (56) הורשע בעבירות של מעשה מגונה, בעילה אסורה בהסכמה ומעשה סדום בהסכמה, ונדון גם ל-18 חודשי מאסר על תנאי ופיצוי כספי למתלוננת בסך של 100 אלף שקל.

לפי כתב האישום, בין שרעבי לבין המתלוננת, שהיתה קטינה בעת קרות האירועים, שררו יחסי ידידות במשך שנים. שרעבי היה בן בית במשפחתה וחבר קרוב של אימה. קשרי החברות בין שרעבי לבין המתלוננת התפתחו לקשר רומנטי שהגיע עד לכדי קיום יחסי מין מלאים.

הקשר האסור הגיע לקיצו כאשר אימה של המתלוננת גלתה את הפרשייה בקיץ 1999. הפרשייה נחשפה בעקבות חקירת משטרה, שנפתחה בשל תלונה שהגיש שרעבי כנגד אם המתלוננת בגין הטרדות טלפוניות.

בהחלטתם קבעו שופטי ערכאת הערעור - זאב המר, יהודית שיצר ויהודית שבח - כי התביעה לא הרימה את הנטל בכל הנוגע להוכחת מעשים מגונים בתקופה בה טרם מלאו למתלוננת 14 שנה. "הספק אם אכן התרחשו מעשים אלו בתקופה זו חייב לפעול לטובת שרעבי", קבעו.

בפסק דינם הדגישו השופטים, כי מדובר במערכת יחסים חולנית שהתמשכה לאורך זמן, כאשר שרעבי בוגד באמון שניתן לו על ידי משפחת המתלוננת ומנצל את תמימותה, גילה וחוסר ניסיונה המיני. לדבריהם, שרעבי היה צריך לעמוד כסלע איתן מול גילויי האהבה של המתלוננת ולדחותם בצורה חד-משמעית שאינה משתמעת לשתי פנים ואינה מותירה מקום לאשליות. (ע.פ. 70668/06).