צבי ימיני לוקח את פולימר לוג'יסטיק ללונדון: תגייס 33-40 מיליון דולר ב-AIM

לפי שווי של 106 מ' ד' * יום המסחר הראשון במניה נקבע ל-12 לחודש * עם בעלי המניות, מלבד קרן שמרוק, נמנה גם משה מזרחי, מנכ"ל סינרון לשעבר

בין כל חברות הנדל"ן הישראליות העושות בימים אלו את דרכן לשוק ההון הבריטי, ניתן למצוא חברה ישראלית אחת נוספת - שאינה חברת נדל"ן - שצפויה להפוך גם היא לציבורית בבורסה המשנית של לונדון. פולימר לוג'יסטיק הנמצאת בשליטת שמרוק, זרוע ההשקעות של רוי דיסני וצבי ימיני, משלימה בימים אלו הכנות אחרונות לקראת הנפקה ראשונית של מניותיה בבורסת ה-AIM, הבורסה המשנית של לונדון.

על-פי ההערכות, בכוונת פולימר לוג'יסטיק לגייס בין 33-40 מיליון דולר, לפי שווי של כ-106 מיליון דולר אחרי הכסף. חתם ההנפקה והיועץ הממונה הוא בנק ההשקעות קולינס סטיוארט, מי שחתום על הנפקת פלייטק, מפתחת התוכנות לאתרי הימורים מקוונים. ככל הנראה, הנהלת החברה נמצאת בימים אלו בשלביו האחרונים של תהליך הרוד-שואו, והמסחר במניה צפוי להתחיל ב-12 לחודש, יום שלישי הבא.

פולימר לוג'יסטיק, שהוקמה ב-94' על-ידי יוצאי צאג, היא ספקית של פתרונות לוגיסטיים לרשתות קמעונאיות וספקים באנגליה ובאירופה. החברה מתמחה בפיתוח, ייצור ועיצוב אריזות פלסטיק רב-פעמיות עבור רשתות שיווק. המוצרים של החברה משמשים הן את הספקים של הרשתות לשינוע הסחורות והן את הרשתות עצמן, לצורך אחסון המוצרים ותצוגה בשטחי החנויות. מוצרי החברה משמשים לשם אריזה של פירות וירקות, ביצים, משקאות, מזון יבש וגם מוצרי "עשה זאת בעצמך". על לקוחות החברה נמנות, בין השאר, חברות כגון קוקה-קולה, דנונה, נסטלה וטסקו.

מרשימת בעלי המניות בחברה עולה כי שמרוק מחזיקה בכ-29.2% מהחברה, באמצעות שלוש קרנות נפרדות. שמרוק נכנסה לראשונה להשקעה בחברה לפני כשנתיים. הקרן השקיעה אז 12 מיליון דולר עבור 25% מהון המניות, וכעת אחזקתה שווה קרוב ל-20 מיליון דולר.

בעלת מניות נוספת בחברה היא פולימר לוג'יסטיק אחזקות - חברה פרטית הנשלטת על-ידי צבי ימיני, יו"ר החברה ובעברו מייסד, יו"ר ומנכ"ל צאג; אהרון עדן, ממייסדי צאג; ומשה מזרחי, מנכ"ל סינרון לשעבר ובעברו נשיא צאג וגם גדעון פיינר, כיום מנכ"ל החברה ובעברו ממייסדי צאג. חברה זו מחזיקה כיום ב-38.5% מהון החברה. בעלת מניות אחרת היא אולמי קורפוריישן (

Olmi corporation), המחזיקה ב-23.7% מההון. אולמי מוחזקת על-ידי גדעון פיינר (71.8%) וצבי ימיני (20.2%).

ימיני, כאמור, כיהן עד לאחרונה כיו"ר צאג ומכהן כיום גם כיו"ר הידרו תעשיות, שפיתחה טכנולוגיה ייחודית המנצלת לחץ מים ליצירת סוגי אנרגיה שונים. בנוסף, מכהן ימיני כיו"ר ארגון יצרני הפלסטיק בישראל וכדירקטור במרכז פרס לשלום.