מנכ"ל משרד האוצר הנכנס ירום אריאב לא יטפל בענייני האחים עופר

הודיע להירשזון כי לא יהיה בקשרי עבודה מסוג כלשהו עם דשנים אירופה וחברת מפעלי ים המלח, בהתאם להסדר למניעת ניגוד עניינים

מנכ"ל משרד האוצר הנכנס, ירום אריאב, הודיע היום (ג') לשר האוצר, אברהם הירשזון, כי בשנה וחצי הראשונות לכהונתו כמנכ"ל האוצר, הוא לא יהיה בקשרי עבודה מסוג כלשהו עם דשנים אירופה, חברת מפעלי ים המלח, וחברות אמהות בנות ואחיות הקשורות עימן. וזאת, בהתאם להסדר למניעת ניגוד עניינים.

כן הודיע אריאב, כי לא יהיה בקשרי עבודה עם בעלי השליטה בחברות אלו, או עם מי שיש לו אחזקות בשיעור של 25% לפחות, בכלל זה עם כי"ל, החברה לישראל ואחים עופר.

אריאב הבהיר, כי מחודש יולי 2002 ועד לאוגוסט 2006 שימש כמנכ"ל כי"ל דשנים אירופה. עוד מסר, כי בתקופה שבין ה-1 לאוגוסט 2006 ועד ל-31 לדצמבר השנה הוא קיבל שכר במסגרת תפקידיו בקבוצת כי"ל. הפסקת העסקתו בחברה נכנסה לתוקף ב-31 לדצמבר. כן התחייב אריאב, כי במשך שנה וחצי מיום מינויו למנכ"ל האוצר, הוא לא יטפל בכל עניין הנוגע במישרין למי מהגופים שציין. אם יידרש לעניין מסוים באופן עקיף, הוא יטפל בו בשיתוף עם אחד מראשי האגפים האחרים באוצר. בכל מקרה של חילוקי דעות בינו לבין ראש האגף הרלוונטי, יובא הנושא להכרעת שר האוצר, או להכרעת ראש אגף אחר במשרד.

כן התחייב אריאב להקפיד בנוגע לניגודי עניינים בענייניו האישיים, או עם קרובי משפחתו, וגם בעניינים שבהם טיפל באופן אישי במסגרת עבודתו בכי"ל.

מסמך ניגוד העניינים שסוכם עם אריאב הועבר לנציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מלכיאל בלס, ליועצת המשפטית של משרד האוצר, ימימה מזוז, וכן לחשב משרד האוצר.